شکلات گرم وانیلی بی نظیر

شکلات گرم وانیلی
شکلات گرم وانیلی

یکی از خوشمزه ترین نوشیدنی های گرمی را که میتوانید در وعده عصرانه میل کنید .در ادامه مطلب زیر طرز تهیه شکلات گرم وانیلی بی نظیر را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه شکلات گرم وانیلی

  1. مارشمالو اختیاری به مقدار لازم
  2. شیر 1 لیتر
  3. پودر کاکائو تلخ 4۰ گرم
  4. شکلات خرد شده 15۰ گرم
  5. شکر 15۰ گرم
  6. وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
  7. خامه فرم گرفته «اختیاری» به مقدار لازم

 

طرز تهیه شکلات گرم وانیلی

شکر رات در یک کاسه ریخته و وانیل را به ان اضافه نمایید. شکلات را رد غذاساز بریزید تا خرد شود.شکلات و پودر کاکائو را به شکر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط گردد.شیر را در یک ظرف بزرگ بریزید تا داغ شود.و شکلات را که با شکر مخلوط کرده اید را به شیر اضافه نمایید و مخلوط کنید.حالا شکلات داغ را در ظرف مخصوص سرو بریزید ودر صورت تمایل با خامه فرم گرفته یا مارشمالو تزئین کرده، سرو نمایید.این دسر را میتوانید برای عصرانه در منزل خود تهیه نمایید.

شکلات گرم وانیلی
شکلات گرم وانیلی

درباره کاکائو

فلاوونوئيدها غير از كاكائو، در انواع توت، انواع فلفل، هويج، گوجه فرنگي و بسياري از مواد غذايي ديگر يافت مي‌شوند. كاكائوي خالص و تصفيه نشده، تلخ مزه است كه توليد كنندگان براي تهيه شكلات كاكائويي و بهتر شدن طعم تلخ كاكائو، مقدار زيادي شكر و روغن به آن اضافه مي‌كنند در نتيجه با خوردن شكلات كاكائويي مقدار زيادي انرژي اضافي دريافت مي‌كنيد كه براي بدن نياز نيست و ممكن است شما را براي ابتلاء به بيماريهاي قلبي مستعد كند. همچنين شكر و روغن خواص آنتي اكسيداني كاكائوي خالص را از بين مي‌برد.بنابراين مي‌توان گفت شكلات تهيه شده از كاكائو به دليل انجام عمل فرآيند در كارخانه، خواص مفيد دانه كاكائوي خالص را ندارد ولي كاكائوي خالص و تصفيه نشده اثر آنتي اكسيداني قوي در پيشگيري از بيماريهاي قلبي دارد.پس حتما ماهی یکبار کاکائو را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

Check Also

دمنوش لیمو و پرتقال دلچسب

اگر میخواهید یک دمنوش خوشمزه را به شما آموزش دهیم طرز تهیه دمنوش لیمو و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *