ماهی دودی خوش طعم غذایی دریایی

ماهی دودی خوش طعم
ماهی دودی خوش طعم

امروز قصد داریم طرز تهیه یک نوع ماهی خوشمزه که بیشتر در شمال کشور طرفدار دارد را به شما آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ماهی دودی خوش طعم را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ماهی دودی خوش طعم

  1. ماهی دودی یک عدد
  2. آبلیمو یا آب نارنج یک دوم لیوان
  3. فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه ماهی دودی خوش طعم

ماهی را خوب تمیز کنید  و سر آن را جدا کنید.اگر نمیخواهید که ماهی شما طعم شوری داشته باشد ماهی را به مدتیک ساعت در آب سرد خوابانده و سپس آن را از آب خارج کنید و داخل قابلمه قرار دهید.مقدار کمی آب و فلفل را روی ماهی ریخته و در قابلمه را محکم ببندید و روی حرارت ملایم بگذارید .زمانی که آب ماهی در حال تمام شدن است کم کم آب نارنچ یا لیمو را به مواد اضافه کنید و در صورتی که دوست دارید میتوانید کمی پیاز داغ دور ماهی ریخته تا طعم بهتری به شما بدهد.

 

 

خواص نارنج

نارنج میوه ایست خوراکی که درخت آن در شمال و جنوب ایران پرورش داده می شود برگ این درخت در تمام ایام سال سبز است و منظره ای بسیار زیبا دارد . از خواص نارنج اینست که آب میوه نارنج ترش ، مطبوع و سرشار از ویتامین C می باشد . و در مصارف غذائی مشابه سرکه و آبلیمو به کار می رود . در 100 گرم آب نارنج مقدار ویتامین ها به قرار زیراست :

ویتامین A 3 واحد – ویتامین B1 14 میلی گرم – ویتامین B2 6 میلی گرم – ویتامین C 250 میلی گرم .گل درخت نارنج که بنام بهار نارنج موسوم است بسیار زیبا و معطر است . علاوه بر میوه نارنج ، بهار نارنج و برگ درخت نارنج مصارف قابل ذکری دارند .

آرام بخش – ضد تشنج و هضم کننده بودن از خواص نارنج و برگ نارنج است . برای هر یک از این موارد ممکن است 5 تا 10 گرم برگ تازه نارنج را در یک لیتر آبجوش دم کرده به تدریج صبح و ظهر و شب 1 تا 2 استکان با کمی شکر شیرین نموده تناول نمایند . ممکن است یک برگ تازه و تمیز نارنج را در یک استکان آبجوش قرار دهند . چند دقیقه صبر کنند تا مواد مثر آن وارد آب گشته به صورت چای مصرف نمایند

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *