فیش برگر دلچسب و سالم

فیش برگر دلچسب
فیش برگر دلچسب

یکی از خوشمزه ترین و سالم ترین برگر هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید فیش برگر دلچسب و سالم یا همان ماهی برگر است. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه این غذای لذیذ را به شما اموزش دهیم.

مواد لازم برای فیش برگر دلچسب

  1. فیله قزل آلا 200 گرم
  2. شیر 200 میلی لیتر
  3. پیازچه ساطوری چهار عدد
  4. سیب زمینی آبپز 200 گرم
  5. سس مایونز یک قاشق چایخوری
  6. تخم مرغ کوچک یک عدد
  7. پودر نان خشک 25 گرم
  8. آرد ذرت یا آرد سفید چهار قاشق غذاخوری
  9. نمک و فلفل سفید به میزان لازم
  10. روغن مایع به میزان لازم

 

 

طرز تهیه فیش برگر دلچسب و سالم

ماهی ها و پیازچه ها را در شیر به مدت زمان 5 تا 6 دقیقه جوشانده و ماهی را آبکش کنید و پیازچه را نیز نگه دارید.ماهی را میتوانید با چنگال خرد نمایید و یا اگر دوست دارید میتوانید آن را خرد نکنید و در سس مایونز و نمک و فلفل و سیب زمینی غلت دهید.ماهی ها را رد آرد غلتانده و یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را خوب بگیرد.روغن را داغ نمایید و ماهی برگر ها را به مدت زمان 10 دقیقه در آن سرخ نمایی. و روغن ماهی را با حوله ای کاغذی بگیرید و نان همبرگر را از وسط به دو نیم تقسیم نمایید  کاهو و سس مورد علاقه خود را به آن بزنید و ماهی را در آن بگذارید و میل نمایید.

فیش برگر دلچسب
فیش برگر دلچسب

 

درباره ماهی

ماهي يكي از منابع خوب آهن است و آهن در خونسازي و همچنين در حفظ مقاومت بدن در برابر ميكروب‌ها نقش مهمي‌به عهده دارد. آهن موجود در ماهي به گونه‌اي است كه جذب آن در دستگاه گوارش آسان بوده و به خوبي در بدن به مصرف مي‌رسد. علاوه بر آن آهن موجود در ماهي، جذب آهن منابع گياهي را هم افزايش مي‌دهد بنابراين نقش مهمي‌در پيشگيري از كم خوني ناشي از فقر آهن به عهده دارد.ماهي حاوي مقدار قابل توجهي ويتامين‌هاي گروه “B” در تنظيم فعاليت سلول هاي عصبي و در نتيجه در سلامت سيستم عصبي و نيز در سلامت پوست تاثير دارند. همچنين بعضي از انواع ويتامين‌هاي گروه “B”در خون سازي نيز مؤثرند. بنابراين با مصرف ماهي مي‌توانيم به سلامت اعصاب، شادابي، طراوت پوست و پيشگيري از كم خوني كمك كنيم .

Check Also

خوراک میگو با سس تند دلچسب

یکی از خوشمزه های روزگار خوراک میگو میباشد که در ادامه یکی از این خوراک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *