ماهی پخته شده فوق العاده اندونزی

ماهی پخته شده فوق العاده
ماهی پخته شده فوق العاده

امروز میخواهیم طرز تیهه یک غذای دریایی به سبک اندونزی را به شما عزیزان آموزش دهیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه ماهی پخته شده فوق العاده را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه ماهی پخته شده فوق العاده

  1. ماهی دو عدد
  2. زنجبیل تازه یک ق غ
  3. نارگیل تازه سه ق غ
  4. روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  5. سس گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
  6. سس سویا دو قاشق غذاخوری
  7. شکر یک قاشق غذاخوری
  8. نمک یک قاشق چایخوری
  9. سیر دو حبه
  10. فلفل چیلی یک عدد
  11. پیازچه چهار ساقه
  12. سرکه سیب دو قاشق غذاخوری
  13. پنیر پارمسان 150 گرم
  14. پوره سیب زمینی دو پیمانه
  15. شیر نارگیل 100 سی سی

 

 

طرز تهیه ماهی اندونزی فوق العاده

ماهی را در ابتدا تمیز بشویید و آن را تمیز کنید داخل شکم ماهی را خالی کنید.وقتی که کامل ماهی را تمیز کردیم و خو شسته شد آن را روی دستمال میگذاریم تا تمام آب آن رفته و خشک گردد.سپس تمامی مواد مانند زنجبیل تازه و نارگیل و روغن زیتون و سس گوجه فرنگی و سس سویا و نمک و فلفل قرمز و سرکه و سیر  و پیازچه را با هم در یک کاسه بزرگ میکس میکنیم.سس مخصوص را آماده میکنیم و داخل شکم ماهی میمالیم سپس ماهی ارا با پوره سیب زمینی پر میکنیم و داخل ظرفی در فر میگذاریم تا به مدت نیم ساعت در دمای 350 درجه بپزد.

 

 

درباره نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسید های ضروری برای سلامتی بدن افراد است . لوریک اسید ، کاپریک اسید ، و کاپرپیلیک اسید از اسید های ضروری و مورد نیاز بدن است که در روغن نارگیل وجود دارد . لوریک اسید در بدن انسان به مونولورین تبدیل می شود . مونولورین ترکیب شیمیایی است که وظیفه آن مقابله با انواع میکرب ها بوده و قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد .علاوه بر این پژوهش های مختلف خواص بسیار زیادی را برای آب نارگیل پیشنهاد کرده است.
وجود ریزمغذی هایی مثل پتاسیم، منیزیم، کلسیم و فسفر و نیز اسیدهای آمینه سالم به همراه کالری نسبتاً کم، این میوه و آب آن را تبدیل به یک خوراکی خوشمزه و مفید برای زنان حامله کرده است.علاوه بر این گفته شده است مصرف آب نارگیل می تواند در افزایش مایع آمنیوتیک موثر باشد که این موضوع به بهبود سلامتی کلی جنین کمک میکند.

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *