برگر مرغ اسپایسی یک غذای محبوب

برگر مرغ اسپایسی
برگر مرغ اسپایسی

امروز میخواهیم طرز تهیه یک غذای جدید را به شما آموزش میدهیم.این برگر جدید یک برگر جدید را به شما آموزش میدهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه برگر مرغ اسپایسی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه برگر مرغ اسپایسی

  1. 1 قاشق غذا خوری پودر چیلی
  2. 1/1قاشق چای خوری نمک
  3. 1/1قاشق چای خوری زیره سبز
  4. 1/1قاشق چای خوری سیر خرد شده
  5. 1قاشق چای خوری فلفل سیاه
  6. 300 گرم مرغ
  7. 1 تخم مرغ
  8. 1آووکادو بزرگ – نصف، خالص و پوست کنده
  9. یک عدد گوجه فرنگی
  10. کاهو به مقدار لازم
  11. نان ساندویچی به مقدار لازم
  12. خیار شور به مقدار لازم

 

طرز تهیه برگر مرغ اسپایسی

پودر فلفل قرمز را با 1/2 قاشق چایخوری نمک و زیره سیر خرد شده و فلفل سیاه را در یک کاسه کوچک قرار دهید.سه چهارم از مخلوط پودر چیلی را با مرغ چرخ کرده در یک کاسه بریزید.تخم مرغ را به مواد اضافه کنید.مواد را با دست ورز دهید.4عدد همبر از این مخلوط میتوانید به دست آورید.همبر گرها را با همبرگر زن به صورت دایره ای درآورید . گریل را روشن کنید تا گرم شود.برگر ها را روی گریل گذاشته و روی گریل کباب کنبد.نان برگر را از وسط به دو نیم تقسیم کنید.روی نان را ابتدا 4 ورقه گوجه فرنگی و سپس 4 ورقه خیارشور و کاهو و سپس برگر را بگذارید در صورت دلخواه این برگر را با سس بخورید.

 

درباره فلفل

فلفل تند و فلفل شیرین یا فلفل‌دلمه‌ای، محتوی فیبر و آب هستند. هر دو حاوی ویتامین C و مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی هستند؛ این ترکیبات کاروتنوئیدی مواد محلول در چربی هستند که باعث ایجاد رنگ‌های مختلف از قرمز و نارنجی تیره تا سبز و بنفش و سیاه، می‌شود. البته طعم تند برخی فلفل‌ها به دليل مواد قلیایی است که در آنها وجود دارد و طعمي تند و کمی تلخ را ایجاد می‌کند. البته فلفل تند، ویتامین C زیادی دارد و حتی می‌توان گفت غنی‌ترین منبع ویتامین C است اما از آنجا که در غذاهای ایرانی کمتر استفاده می‌شود، منبع غذایی مهمی برای تامین ویتامین C افراد محسوب نمی‌شود. در کل همه فلفل‌ها می‌توانند به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک کنند اما فلفل تند می‌تواند انرژی غذا را تا حد زیادی بالا برده، باعث گرمازایی در بدن شده و در نهایت منجر به کالری‌سوزی و کاهش وزن شود. با اینکه استفاده بیش از حد از فلفل تند عوارضی ندارد و افراد هندی یا ساکنان آسیای دور با وجود مصرف غذاهای بسیار تند که برای ما ایرانی‌ها غیرقابل تحمل است، دچار مشکل نمی‌شوند اما از آنجا که در فرهنگ غذایی ما، خوردن غذاهای تند چندان متداول نیست، سیستم گوارشی بسیاری از افراد به غذاهای اینچنینی عادت ندارد و ممکن است بعضی افراد با خوردن این غذاها دچار سوزش معده، بالا رفتن فشار خون یا افزایش تپش قلب شوند.

 

Check Also

چیز برگر سبزیجات رژیمی و بی نظیر

یکی از پر طرفدارترین فست فودها برگر ها میباشند.امروز میخواهیم طرز تهیه یک فست فود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *