سمبوسه سیب زمینی خانگی

سمبوسه سیب زمینییکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سمبوسه ها هستند. در ادامه مطلب زیر با طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی خانگی شما عزیزان را آشنا میکنیم.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه سیب زمینی

  1. نان لواش برش خورده 12 تکه
  2. سیب زمینی آب پز درشت 3 عدد
  3. جعفری خرد شده 1/2 پیمانه
  4. کره 50 گرم
  5. فلفل قرمز 1/8 قاشق چایخوری
  6. تخم گشنیز نیم کوب 1/2 قاشق چایخوری
  7. زیره سبز 1/8 قاشق چایخوری
  8. نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی

سیب زمینی های پخته شده را به شکل پوره درآورید؛ جعفری، سیر و کره را همراه ادویه ها به پوره اضافه کنید.نان لواش نرم را برای تهیه سمبوسه سیب زمینی از درازا به شکل مستطیل برش بزنید(اگر نان خشک بود قبل از برش زدن کمی آب روی آن اسپری کنید)، نان ها را در کیسه ای قرار دهید تا خشک نشود.

یک نان را بردارید و روی سطح کار بگذارید، با قاشق مقداری از مایه سیب زمینی را در گوشه پایین نان قرار دهید و آن را به شکل سه گوش با زاویه 90 درجه بپیچید تا سمبوسه ای ظریف و محکم داشته باشید .در روشی دیگری می توانید ابتدا نان را به شکل قیف درست کنید و بعد راخل آن را با مواد پر کنید.

روغن مایع را در ظرفی گود بریزید تا سمبوسه سیب زمینی هنگام سرخ شدن در روغن به خوبی غوطه ور شود، خوب که داغ شد مقدار کمی زردچوبه در روغن بریزید و تا زمانی که به خوبی نان سمبوسه طلایی شود آن را سرخ کنید.سمبوسه سیب زمینی را بعد از سرخ شدن روی دستمال قرار دهید و روغن اضافی اش را بگیرید.

 

نکاتی در مورد سمبوسه سیب زمینی

اگر می خواهید سمبوسه شما رژیمی و سالم باشد آن را در روغن بسیار کم سرخ کنید.

برای تهیه سمبوسه سیب زمینی در فر، تمام مراحل را به همین منوال انجام دهید و در انتهای کار سمبوسه ها را که در سینی فر چیده اید در فر با دمای 180 درجه به مدت 15 دقیقه، قرار دهید (یادتان نرود قبل از قرار دادن در فر روی نان را کمی آغشته به روغن کنید).

برای داشتن سمبوسه سیب زمینی با پنیر می توانید هم داخل مایه ترکیبی و هم روی نان پنیر بریزید.اصولا سمبوسه با انواع سس گوجه تند سرو می شود.

اصولا سمبوسه با انواع سس گوجه تند سرو می شود.می توانید از ادویه گرام ماسالا یا ادویه جنوبی در این غذا استفاده کنید.

Check Also

ناگت سبزیجاتی بی نظیر

اگر قصد دارید یک غذای خوشمزه در منزل تهیه کنید تهیه ناگت سبزیجاتی را به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *