میگوی گریل شده طعم دار فوق العاده

میگوی گریل شده طعم دار
میگوی گریل شده طعم دار

اگر علاقه وافری به غذاهای دریایی دارید میخواهیم طرز تهیه میگوی گریل شده طعم دار را به شما آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای فوق العاده را به شما آموزش میدهیم.

lمواد لازم برای تهیه میگوی گریل شده طعم دار

  1. مقداری روغن زیتون
  2. 1/4فنجان جعفری تازه خرد شده
  3. 1لیمو
  4. 2قاشق غذاخوری سس فلفل قرمز
  5. 3حبه سیر تازه
  6. 1قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  7. 2قاشق چای خوری پونه خشک
  8. 1قاشق چای خوری نمک
  9. 1قاشق چای خوری فلفل سیاه
  10. یک کیلو میگوی پوست کنده

 

 

 

طرز تهیه میگوی گریل شده طعم دار

در یک کاسه بزرگ روغن زیتون و جعفری و آب لیمو و سیر و گوجه فرنگی سرکه و نمک و فلفل را با میگو بریزید و کمی آرام به طوری که میگوها له نشوند مواد را ورز دهید.مواد را داخل پلاستیک بریزید و به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید.سیخ ها را بردارید و روی سیخ ها را پیاز بمالید.روی گریل میگو ها را به مدت 5 دقیقه بگذارید تا بپزد.میگوها را داخل یک ظرف زیبا بریزید و با گشنیز تزیین و میل کنید.

 

 

درباره گوجه فرنگی

دو نوع گوجه فرنگی محلی و گلخانه ای در بازار موجود است که از هر دو نوع گوجه فرنگی محلی و گلخانه ای می توانید استفاده کنید که هر یک مزایا و کاستی هایی دارد. گوجه فرنگی محلی رب کمتری می دهد اما باعث می شود رب کپک نزند و دیرتر خراب شود.گوجه فرنگی گلخانه ای گران تر است اما رب بیشتری از آن حاصل می شود. معمولا به ازای هر ۱۰۰کیلوگرم گوجه فرنگی گوشتی و آبدار بین ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم رب بدست می آید. در موقع خرید یا چیدن از زمین کشاورزی، گوجه فرنگی را انتخاب کنید که بیضی شکل، دارای گوشت بیشتر و آب دار باشد. گوجه فرنگی بایستی کاملا قرمز و رسیده باشد و بخشهایی از گوجه زرد یا سبز یا سفید نباشد.

از انتخاب گوجه های لهیده، خراب و کپک زده جدا خودداری کنید چرا که سالم نیست و طعم رب را تغییر می دهد.اضافه کردن نمک برای جلوگیری از کپک زدن و خرابی رب است و افزودن روغن برای یخ نزدن در فریزر و خوش رنگ شدن رب است. در بیشتر خانه های روستایی رب در فضای باز و بر روی آتش پخته می شود چون جوشانیدن رب زمان زیادی می برد و مصرف گاز خانگی بالا می رود.توری های سیمی همان توری های خانه ریزی است که بر روی پنجره های منزل برای جلوگیری از ورود حشرات نصب می شود. البته در بازار توری های مخصوص جوشاندن رب نیز به فروش می رسد.

 

Check Also

میگو سوخاری با اسفناج لذیذ

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید غذاهای خوشمزه با میگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *