سوپ حبوبات سالم منبع آهن و ویتامین ها

سوپ حبوبات سالم
سوپ حبوبات سالم

امروز قصد داریم طرز تهیه یک سوپ مغذی را به شما بانوان عزیز آموز دهیم.این سوپ زمستانی را میتوانید به راحتی با حبوباتی که در آشپزخانه دارید تهیه کنید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه سوپ حبوبات سالم را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ حبوبات سالم

  1. 1پیاز، خرد شده
  2. 1/4فنجان روغن زیتون
  3. 2هویج، کباب شده
  4. 2ساقه کرفس، خرد شده
  5. 2حبه سیر
  6. 1قاشق چای خوری پونه کوهی
  7. 1برگ خرد شده
  8. 1قاشق چای خوری ریحان خشک
  9. 2فنجان عدس خشک
  10. 8فنجان آب
  11. 1/2فنجان اسفناج، شستشو و نازک برش خورده
  12. 2قاشق غذاخوری سرکه
  13. نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن
  14. فلفل سیاه را به طعم و مزه

 

طرز تهیه سوپ حبوبات سالم

در یک ظرف بزرگ روغن را ریخته و حرارت زیر آن را زیاد کنید.پیاز و هویج  کرفس را به روغن اضافه کنید و سرخ کنید تا بپزد.سیر و برگ نعناع و ریحان را نیز اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه تفت دهید.عدس و آب گوجه فرنگی کمی که قل زد گرمای آن را کم کنید.و برای یک ساعت بگذارید تا غذا به حال خود آماده شود.کمی مانده به سرو سرکه و نمک و فلفلرا به سوپ اضافه کنید و میل نمایید.

 

 

درباره عدس

عدس دارای مقداری زیادی پتاسیم است که به همین دلیل فعالیت کلیه را زیاد کرده و باعث می شود تا برای دفع سموم از بدن بسیار مفید باشد که یکی از خواص عدس به شمار می رود.با توجه به این که عدس دارای مقدار زیادی کالری و مواد معدنی و آب است، یک غذای کامل به شمار می رود و انرژی مورد نیاز بدن انسان را تامین می کند.عدس به دلیل دارا بودن مقداری زیادی پروتئین می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت گاو باشد و از این رو می تواند برای افرادی که به هر دلیل نمی توانند از گوشت گاو استفاده کنند، تجویز شود.فیبرهای کاهش دهنده چربی بد خون, در عدس موجود است، از این رو مصرف این گیاه به کم کردن کلسترول خون کمک کرده و حتی قند خون را تنظیم می کند و در نتیجه در سلامتی قلب تاثیر زیادی می گذارد.

مصرف عدس یبوست را درمان کرده و تقویت کننده معده و برطرف کننده گاز معده است, از این رو باعث پیشگیری از بیماری های گوارشی می شود.عدس یک منبع بسیار خوبی برای رشد و نمو کودکان و تقویت عضلات آن ها است و همچنین سلول های مغز را افزایش داده و در نتیجه برای افزایش هوش و حافظه بسیار موثر است.از آن جا که مصرف عدس در دستگاه های داخلی بدن تاثیر مثبت می گذارد، در نتیجه خواص عدس, برای سلامتی پوست نیز بسیار مفید است.مضرات عدساز آن جا که عدس حاوی مقدار زیاد و متنوعی از فیبرها است، دیر هضم می باشد و ممکن است نفخ ایجاد کند. مصرف بیش از اندازه عدس باعث می شود خون غلیظ گردد و جریان آن در رگ ها کم شده و در نتیجه میل جنسی را کاهش می دهد.تاکید می شود مصرف زیاد عدس مضر است و باید کم و در حد اعتدال و با توجه به نیاز بدن استفاده شود. عدس را می توان به شیوه های مختلف مصرف نمود. این گیاه سریع پخته می شود و دارای آب لعاب داری است که خواص عدس در آن نیز موجود است.

 

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *