سوپ مرغ و برنج زمستانی و دلچسب

سوپ مرغ و برنج زمستانی
سوپ مرغ و برنج زمستانی

پاییز و زمستان از راه رسیده و وقت آن رسیده که غذاهایی را به شما آموزش دهیم که مناسب این فصول است. در ادامه مطلب زیر طز تهیه سوپ مرغ و برنج زمستانی را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ مرغ و برنج زمستانی

  1. 1/2فنجان کره
  2. 1پیاز ریز خرد شده
  3. 1/4فنجان کرفس خرد شده
  4. 1/2فنجان هویج
  5. 200 گرم قارچ تازه برش خورده
  6. 3/4فنجان آرد همه منظوره
  7. 6فنجان سوپ مرغ
  8. 2 فنجان برنج پخته شده محلی
  9. 200 گرم سینه مرغ
  10. 1/2قاشق چای خوری نمک
  11. 1/2قاشق چای خوری پودر کاری
  12. 1/2قاشق چای خوری پودر خردل
  13. 1/2قاشق چای خوری جعفری خشک
  14. 1/2قاشق چای خوری فلفل سیاه

طرز تهیه سوپ مرغ و برنج زمستانی

کره را داخل یک طرف بریزید و روی گاز قرار دهید و حرارت متوسط را روشن کنید.پیاز و کرفس و هویج را به کره اضافه کنید و برای 5 دقیقه بگذارید تا بجوشد. قارچ ها را نیز اضافه کیده و بگذارید تا دو دقیقه دیگر نیز جوش بخورد.آرد ر اضافه کنید و خوب بهم بزنید.سوپ مرغ را به مواد اضافه کنید و زیر مواد را کم کنید و کمی مواد را هم بزنید تا ته نگیرد.برنج پخته شده و مرغ و نمک و پودر کار و خردل و جعفری و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید.بگذارید تا با حرارت کم به مدت 2 ساعت آرام غذا به حال خود پخته شود.

 

 

درباره سوپ

در قرن نوزدهم، پزشكان سوپ جوجه را براي مبارزه با سرماخوردگي تجويز مي‌كردند. در ميان انواع سوپ، خواص درماني «سوپ جوجه» قابل توجه است. جوجه مانند ساير خوراكي‌هاي پروتئين‌دار، آمينواسيد طبيعي به نام سيستئين دارد كه با پخته شدن از گوشت مرغ خارج مي‌شود. سيستئين قدرت شيميايي خارق‌العاده‌اي دارد زيرا شبيه داروي استيل سيستئين عمل مي‌كند كه پزشكان آن را براي بيماران مبتلا به برونشيت و عفونت‌هاي تنفسي تجويز مي‌كنند. همچنين در سوپ جوجه ماده خوشبويي وجود دارد كه باعث پاكيزگي راه‌هاي هوايي مي‌شود.

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *