سوپ ژامبون و سیب زمینی ویژه

سوپ ژامبون و سیب زمینی
سوپ ژامبون و سیب زمینی

سوپ ها انواع مختلفی دارند و روش های متفاوتی برای سوپ ها وجود دارد. امروز میخواهیم طرز تهیه سوپ ژامبون و سیب زمینی را به شما بانوان عزیز آموزش دهیم.این سوپ بسیار خوشمزه میباشد و تهیه آن را به شما پیشنهاد میدهیم.

مواد لازم برای تهیه سوپ ژامبون و سیب زمینی

  1. 3و1/2فنجان سیب زمینی پوست کنده
  2. کرفس 1/3 فنجان
  3. 1/3فنجان پیاز ریز خرد شده
  4. 3/4فنجان ژامبون
  5. 1/4 فنجان آب
  6. مرغ 300 گزم
  7. 1/2قاشق چای خوری نمک
  8. 1قاشق چای خوری فلفل
  9. 5قاشق غذاخوری کره
  10. 5قاشق غذا خوری آرد همه منظوره
  11. 2فنجان شیر

 

 

 

طرز تهیه سوپ ژامبون و سیب زمینی

کرفس و سیب زمینی و ژامبون و آب را در یک قابلمه بریزیو با حرارت بپزید تا سیب زمینی ها کامل پخته شود.10 تا 15 دقیقه بعد مرغ و نمک و فلفل را بیفزایید.در یک کاسه جداگانه کره را ذوب کنبد و روی حرارت کم قرار دهید.درت را داخل یک کاسه بریزید و حرارت دهید و شیر را به مواد اضافه کنیدو به مدت 5 دقیقه بپزید مواد را به مخلوط شیر و ذرت اضافه کنید و حرارت دهید تا غلیظ شود.بلافاصله سرو کنید.

 

درباره شیر

انواع فلزات سنگین مانند سرب که با سوختن بنزین و گازوئیل در هوا منتشر می گردد می تواند در بدن تجمعی یافته و در نهایت سرطان را به همراه داشته باشد. برای مواجهه با آلودگی‌های ناشی از سرب به همه افراد توصیه می‌شود که روزانه بین ۲ تا ۴ لیوان شیر یا فرآورده‌های لبنی مصرف کنند؛ چرا که کلسیم موجود در مواد لبنی با سرب رقابت می‌کند و اجازه نمی‌دهد، سرب در بدن بماند.

البته مصرف شیر پرچرب موجب گسترش بیماری های ریوی در هوای آلوده می شود. شیر و لبنیات پرچرب می تواند زیان‌های ناشی از آلودگی هوا را افزایش دهد، زیرا اسیدهای چرب اشباع موجود در شیر و لبنیات پرچرب موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و گسترش بیماری های ریوی در هوای آلوده شود.سینوزیت به التهاب ناحیه سینوس و بینی گفته می‌شود. این عارضه می‌تواند به‌صورت حاد یا مزمن باشد اما آنچه با شروع فصل پاییز و زمستان بیشتر شاهد آن هستیم سینوزیت حاد است. مهم‌ترین عامل ایجاد‌کننده سینوزیت حاد ویروس‌های دستگاه تنفس فوقانی هستند؛ بیشتر سینوزیت‌های حاد از سرماخوردگی آغاز می‌شوند که در آن دهانه سینوس‌ها بسته شده و میکروب‌ها داخل سینوس رشد می‌کنند و از مقابله سلول‌های دفاعی با این میکروب‌ها چرک ایجاد شده و فرد مبتلا می‌شود..

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *