مربای کامکوات خانگی دلچسب و خاص

مربای کامکوات خانگی دلچسب
مربای کامکوات خانگی دلچسب

اگر شما خانم های خانه دار و باسلیقه به دنبال یک مربای خوشمزه و خاص میگردید به شما طرز تهیه مربای کامکوات خانگی دلچسب را آموزش میدهیم. د رادامه طرز تهیه اینت مربا را خواهید دید.

مواد لازم برای تهیه مربای کامکوات خانگی دلچسب

  1. کامکوات یک کیلو
  2. شکر یک کیلو
  3. جوهر لیمو مقداری

 

طرز تهیه مربای کامکوات خانگی دلچسب

کامکوات ها را خوب بشویید.و با یک چاقو برشهای کوچکی را روی این میوه ها ایجاد کنید.توجه کنید که این مربا هسته نیز دارد.مقداری آب را به جوش بیاورید و میوه ها را داخل آن بریزید.بگذارید تا میوه ها بجوشد.بعد از حدو هفت تا هشت دقیقه آنها را رد آب سرد بریزیداگر میخواهید تلخی مربای شما کم باشد بیشتر این کار را تکرار کنید.مربا را در اب جوش بپزید مربا را درون شهدی که از قبل با آب و شکر درست کرده اید بگذارید تا بجوشد.تا جایی بگذارید تا شهد غلیظ شود و کامکوات ها از شهد پر شده باشد.در انتها مقداری جوهر لیمو و آبلیمو نیز اضافه کنید وپس از سرد شدن درون یک شیشه وکیوم شده بریزید و بگذارید درجایی به دور از رطوبت و آفتاب تا بماند.

 

 

درباره کامکوات

ایجاد زخم در پوست به معنای پاره شدن بافت های پوستی به دلیل عوامل خارجی است. زخم اعم از بریدن، خراشیده شدن و سایر موارد مشابه است. کامکوات دارای خاصیتی است که می تواند روند بهبود زخم ها را تسریع بخشد. مهم ترین دلیل آن وجود ویتامین C در این میوه است. ویتامین C در ترمیم سلول های آسیب دیده و جلوگیری از آسیب دیدن سلول های سالم تأثیر زیادی دارد. کامکوات در کل دارای آثار بلندمدت است. به دلیل وجود اسیدسیتریک در این میوه، مصرف آن می تواند از ایجاد سنگ کلیه جلوگیری کند. برای بهره گیری هر چه بیشتر از این آثار کامکوات، بهتر است از آن هر روز استفاده شود.

کامکوات سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری از جمله لوتئین، کاروتنوئید، زآگزانتین و تانین است. این آنتی اکسیدان ها توانایی مبارزه با رادیکال های آزاد را داشته و از پیشرفت انواع تومور جلوگیری می کنند، البته بدن ما به طور طبیعی مکانیزم هایی برای دفاع از خود در مقابل عوامل سرطانی و بیماری ها دارد، اما مصرف آنتی اکسیدان ها در افزایش مقاومت و قدرت بدن موثر است.

 

 

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *