مربای پرتقال مخصوص صبحانه

مربای پرتقال مخصوص
مربای پرتقال مخصوص

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال مخصوص صبحانه است.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این صبحانه لذیذ را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مربای پرتقال مخصوص

  1. پرتقال ۱ کیلو
  2. شکر ۱ کیلو
  3. آب ۳ پیمانه
  4. آب اضافه ۳ لیتر
  5. نمک ۱ قاشق سوپخوری
  6. گلوکز ۱ قاشق سوپخوری
  7. آب پرتقال تازه ۱ پیمانه

 

 

 

طرز تهیه مربای پرتقال مخصوص

3لیتر آب را داخل یک ظرف بزرگ بریزید و نمک را در آن بریزید تا حل شود و آن را کناری بگذارید سر و ته پرتقال را جدا کرده و با بک وسیله تیز پرتقال را برش های نازک بزنید و 5 ساعت در آب و نمک بخوابانید .شکر و آب و گلوکز را در یک ظرف ریخته و بگذارید روی شعله متوسط تا شکر حل گردد.پرتقال ها را از اب و نمک خارج نمایید و با اب سرد خوب بشویید و در یک صافی قرار دهید و بعد از اینکه چند جوش متوالی خورد پرتقال ها را در آن بریرید و بگذارید تا مربا قوام آید.نباید خیلی بجوشد .آب پرتقال تازه را نیز به آن اضافه نموده و بعد از جوش زدن خاموش نمایید و بگذارید تا 24 ساعت در طرف باقی مانده و سپس به ظرف های شیشه ای تمیز بریزید و در جای خنک قرار دهید.برای تهیه مربای پوست پرتقال روی لینک کلیک نمایید.

 

درباره پرتقال

به خاطر میزان بالای ویتامین C موجود در آن. چون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سلول های سیستم ایمنی بدن مانند سربازهایی هستند که از بدن مراقبت می کنند و مانع از سرماخوردگی و بیماری های ویروسی دیگر می شوند. این ویتامین به طور مستقیم روی عفونت تاثیر نمی گذارد اما علائم مربوط به آن را کاهش و تسکین می دهد. توصیه می کنیم از همین امروز روزانه یک عدد پرتقال نوش جان کنید.همین میزان نصف نیاز روزانه ی بدن ما به ویتامین C (60 میلی گرم) را تامین می کند. اگر آب پرتقال را ترجیح می دهید حتما خودتان در منزل اقدام به تهیه آن بکنید. آب پرتقال های صنعتی حاوی میزان زیادی قند افزوده هستند. توصیه می کنیم بعد از گرفتن آب پرتقال آن را خیلی زود مصرف کنید.

Check Also

مربای شیر خوشمزه برای صبحانه

یکی از مهم ترین صبحانه هایی که میتوانید رد منزل تهیه کنید مربای شیر خوشمزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *