مارمالاد کیوی خانگی برای صبحانه

مارمالاد کیوی خانگی
مارمالاد کیوی خانگی

یکی از خوشمزه ترین صبحانه هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید مارمالادها هستند. در ادامه مطلب زیر با طرزتهیه مارمالاد کیوی خانگی برای صبحانه شما را اشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه مارمالاد کیوی خانگی

  1. کیوی 1 کیلو
  2. شکر 1 کیلو
  3. پودر ژلاتین 1 قاشق چایخوری
  4. آب 2 لیوان

 

 

طرز تهیه مارمالاد کیوی خانگی

کیوی ها را را خرد کنید و داخل قابلمه بریزید ، آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید ، به مدت 10 دقیقه اجازه دهید کیوی ها داخل آب بجوشند.پس از این مدت شکر را روی کیوی ها بریزید و 20 دقیقه بگذارید مربا بجوشد ، در این مدت زمان مربا را هم بزنید تا شکر خوب حل شود ، کف روی مارمالاد را نیز با قاشق بگیرید.مارمالاد را پس از 20 دقیقه که با شکر جوشید با میکسر یا پشت چنگال خوب له کنید تا یکدست شود ، پس از یکدست شدن 15 دقیقه دیگر بگذارید مربا بجوشد.پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و کمی آب روی ان بپاشید و روی حرارت بخار اب قرار دهید تا حل شود سپس به مارمالاد اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید ، روی قابلمه را بپوشانید و 2 ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا سرد شود سپس داخل شیشه های تمیز بریزید و داخل یخچال قرار دهید. برای خوشرنگ تر شدن مارمالاد میتوانید پس از پخت چند قطره رنگ خوراکی سبز به ان اضافه کنید.

مارمالاد کیوی خانگی
مارمالاد کیوی خانگی

كيوي داراي مقادير زيادي آنزيم حل كننده پتاسيم به نام پاپايين است كه از نظر تجاري براي نرم كردن گوشت مفيد است اما احتمال دارد براي برخي افراد آلرژي زا باشد. بويژه افرادي كه به آناناس حساسيت دارند مستعد حساسيت به اين ميوه نيز هستند. اين آنزيم با پختن ميوه به سرعت از بين مي رود.

به اين ترتيب استفاده از كيوي خام در دسرهاي حاوي شير يا هر فراورده لبني ديگر نامناسب است زيرا اين آنزيم در عرض چند دقيقه در حاليكه بوي بسيار بدي توليد مي كند شروع به حل كردن پروتئين شير مي نمايد.سيگاري ها به ويتامين C بيشتري نياز دارندو زيرا مواد سمي مخصوصاً راديكالهلي آزاد موجود در دود سيگار ويتامينها را از بين مي برد. بنابراين سيگاريها بايد حدود ۴۰% بيشتر ويتامين C مصرف كنند. اين مقدار با خوردن ۲ عدد كيوي كسب مي شود.

Check Also

مربای شیر خوشمزه برای صبحانه

یکی از مهم ترین صبحانه هایی که میتوانید رد منزل تهیه کنید مربای شیر خوشمزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *