مربای آناناس مخصوص با کلاس ها

مربای آناناس
مربای آناناس

آناناس یکی از میوه های پرخواص و خوشمزه است که ان را میتوان به صورت مربا به تنهایی و یا با میکس با دیگر میوه ها تهیه میشود. امروز میخواهیم طرز تهیه مربای آناناس که یک مربای مخصوص نیز میباشد را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مربای آناناس

  1.  آناناس 1 کیلوگرم
  2. شکر 750 گرم
  3. دارچین نصف قاشق چای‌خوری
  4. جوزهندی نصف قاشق چای‌خوری

 

طرز تهیه مربای آناناس

پوست آناناس را بکنید و قسمت داخل آن را خارج کنید و آنها را برش داده و خرد کنید.750 گرم شکر را به آناناس اضافه کنید.1/2 قاشق چایخوری دارچین و 1/2 قاشق چایخوری جوز هندی را به آن اضافه کنید و خوب میکس کنسد.بگذارید تا روی حرارت کم بجوشد.بگذارید تا تمام مایع آن تمام و مخلوط غلیظی مانند عسل به دست آید.مربا را داخل شیشه های تمیز وکیوم شده ببندید.

 

درباره آناناس

 

ویتامین C موجود در آناناس باعث کاهش التهاب پوست شده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند، همچنین بروملین موجود در این میوه خاصیت ضد التهابی ویتامین C را افزایش داده و جوش صورت و جای جوش را درمان می کند.میوه آناناس سنتز کلاژن در بدن را تقویت می کند و همین باعث می شود که پوست شما قوی تر و انعطاف پذیرتر شده، چروک پوست کاهش یابد و باعث جوان سازی پوست صورت شود.هر شب آب آنانای را بر روی پوست صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، بعد از 10 دقیقه با آب بشویید.

برای تمیز شدن پ و لایه برداری پوست خود آناناس خرد شده را بر روی صورت خود مالیده ، آناناس پوست مرده را از بین می برد و جریان خون را تشدید کرده و باعث لایه برداری صورت میگردد.میوه آناناس برای درمان خشکی و ترک پا مفید است و از پوسته پوسته شدن پا جلوگیری می کند.آناناس غنی از ویتامین های A و B می باشد که برای نرم کردن ناخن های شکننده مفید می باشد.یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری آب آناناس تازه، یک قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه و 2 قطره روغن لیمو ترکیب کنید، آن را بر روی ناخن ها بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس بشویید.

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *