مربای ریواس فوق العاده و دلچسب

مربای ریواس فوق العاده
مربای ریواس فوق العاده

اگر برای صبحانه خود به فکر مربای جدید هستید طرز تهیه مربای ریواس فوق العاده را به شما آموزش میدهیم در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این مربای دلچسب را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مربای ریواس فوق العاده

  1. ریواس پاک کرده نیم کیلو
  2. شکر نیم کیلو
  3. آب 1/2 پیمانه

 

طرز تهیه مربای ریواس فوق العاده

ریواس ها را خوب پاک کتید و به صورت حبه حبه در بیاورید و آنها را خوب بشویید و در آبکش بریزید و قطعه هی ریواس را در چندین مرحله در یک قابلمه ریخته ئ روی هر لایه را شکر بریزید و محتویات قابلمه را 24 ساعت بگذارید تا بماند و آب بیندازد.بعد از آن قابلمه را بگذارید روی حرارت و بگذارید تا 20 تا 30 دقیقه روی حرارت بماند..گاز را ختموش کنید و بگذارید تا 12 ساعت مربا خنک گرددو آن را در شیشه های تمیز بریزید.

درباره ریواس

طبع ریواس از لحاظ طب سنتی سرد است اما اگر با مقداری شکر یا عسل مصرف شود از سردی آن کاسته می‌شود. این گیاه منبع غنی از ویتامین‌ها و املاح معدنی به شمار می‌آید و اثرات معجزه آسایی بر سلامت دارد. ریواس قابض است و باعث تقویت معده و کبد می‌شود و دفع باکتری‌های مضر از دستگاه گوارش می‌شود. با این حال زیاده روی در مصرف آن می‌تواند دردسرساز شود. همچنین برای بیماران تب‌دار و بی اشتها مفید است و یرقان، ضعف و سستی را برطرف می‌کند.

جهت پاک کردن آثار سوختگی از ظروف، مقداری ریواس را همراه با آب در آنها بجوشانید. اسید موجود در ریواس چربی‌های سوخته و چسبیده به ته ظرف را پاک می‌کند. همچنین برگ‌های ریواس به دفع حشرات موزی کمک می‌کنند. – مصرف جوشانده ریشه ریواس روی موها باعث طلایی شدن موهای قهوه‌ای رنگ می‌شود. برای روشن شدن مو همچنین می‌توانید ۵۰ گرم ریواس را در یک لیتر آب به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید. سپس این محلول را صاف کرده و موها را چندبار با آن خیس کنید

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *