پوره سیب زمینی با پیاز خوش طعم

پوره سیب زمینی با پیاز
پوره سیب زمینی با پیاز

اگر میخواهید یک غذای ساده و دم دستی برای خانواده خود تهیه کنید طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز خوش طعم را به شما پیشنهاد میکنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه پوره سیب زمینی با پیاز

  1. سیب زمینی متوسط 3-4 عدد
  2. کره 100 گرم
  3. پیاز درشت 1 عدد
  4. نعنا خشک 1 قاشق مرباخوری
  5. خامه یا شیر 1/4 لیوان
  6. نمک، زردچوبه، فلفل به میزان لازم
  7. پنیر پارمزان 10 گرم

 

 

طرز تهیه پوره سیب زمینی با پیاز

سیب زمینیها را تمیز بشویید و آنها را بگذارید تا آب پز گردند.وقتی که سیب زمینی کامل پخته شد پوست آنها را بگیرید و کمی نمک را به آن بیفزایید و بکوبید آنها را تا له گردند.پیاز را نیز به صورت نگینی خرد نمایید و در کره خوب تفت دهید و اجازه داده تا روی حرارت ملایم سرخ گرددکمی زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه نمایید و خوب تفت دهید.زمانی که پیاز رنگ طلایی به خود گرفت نعنا خشک را به آن اضافه نمایید و کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید.سیب زمینی را که خوب له کرده اید به موادی که تفت داده اید بیفزایید و خوب با هم مخلوط نمایید و پنیر پارمزان را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.خامه و یا شیر را به آن نیز افزوده و خوب بهم بزنید.پوره را قالب بزنید و یا همان گونه در ظرف بریزید و میل نمایید.

درباره نعنا

ر صورتی که دچار شوک، دردهای عضلانی، ضربه یا پیچ خوردگی شدید، ۳-۱ قطره از افشره خوراکی نعناع فلفلی را روی محل درد زده و ماساژ دهید. هر روز حداکثر ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید.برای مقابله با دندان درد یا دردهای مربوط به لثه، ۲-۱ قطره افشره‌ی خوراکی نعناع فلفلی را روی یک گوش پاک کن تمیز بچکانید و روی لثه یا اطراف دندان دردناک بزنید.
بوی خوش و فرح بخش نعناع علاج فوری و مؤثر برای حالت تهوع و سردرد است. نعناع ماده ای طبیعی و آرام بخش است که می توانید با مالیدن روغن آن روی پیشانی و بینی تان به راحتی سردرد را تسکین دهید.

Check Also

کرفس شکم پر مقوی و جدید

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید با کرفس است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *