مربای پوست پسته لذیذ

مربای پوست پسته
مربای پوست پسته

مرباها انواع مختلفی دارند و از هر چیزی میتوان مربا گرفت یکی از مرباهای عجیبی که میتوانید در منزل تهیه کنید مربای پوست پسته است.در ادامه طرز تهیه این مربا را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مربای پوست پسته

  1. پوست خشک پسته نیم کیلو
  2. شکر 1 کیلو
  3. هل یا وانیل یک قاشق چایخوری سر صاف
  4. آبلیمو نصف استکان
  5. آب 3 تا 4 لیوان
  6. خلال پسته 150 گرم

 

 

طرز تهیه مربای پوست پسته

برای تهیه این مربا پوست پسته را بشویید.پوست ها را دو تا سه بار در آب جوشانده تا پخته شود و تلخی آن نیز گرفته شود.پوست پسته ها را به مدت 5 ساعت در آب سرد قرار داده و چنین بار آب آن را تعویض نمایید.دوباره مانند روش اول شکر و آب را در یک قابلمه بریزید و وقتی که به جوش آمد در زمانی که شروع به جوشیدن میکند پوست های پسته را داخل آن بریزید تا چند جوش خرده و شکر آن قوام بیاید.دست آخر آبلیمو و گلاب و خلال پسته و وانیل را به مواد اضافه کنید و با یک قاشق چوبی یک الی دوبار هم زده و زیر آن را خاموش نمایید.بگذارید تا سرد شود و  داخل شیشه های مربایی بریزید و در یک جای خنک قرار دهید.نوش جان

 

 

 

طبع پوست تازه پسته از نظر طب سنتی سرد و خشک (سوداوی) است. برخی از خواص درمانی پوست پسته عبارت است از:یکی از مهمترین خواص پوست پسته، کمک به حفظ سلامت لثه و دندان‌ها است. جویدن پوست سبز و تازه پسته باعث از بین بردن بوی بد دهان و التیام زخم‌های داخل دهان می‌شود. همچنین مالیدن پوست پسته بر روی لثه و یا جویدن آن، برای تقویت و استحکام لثه، بسیار مفید است.مصرف دم کرده پوست پسته برای رفع حالت تهوع مفید است و به درمان استفراغ کمک می‌کند.

 

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *