کوکو جعفری بی نظیر و عالی

کوکو جعفری بی نظیر
کوکو جعفری بی نظیر

یکی از غذاهای پرطرفداری که در منزل میتوانید تهیه کنید انواع کوکوهاست.امروز میخواهیم طرز تهیه کوکو جعفری بی نظیر را به شما عزیزان آموزش دهیم. این غذا را میتوانید به عنوان ناهار نیز تهیه کنید.

مواد لازم کوکو جعفری بی نظیر

  1. سیب زمینی متوسط 4 تا 5 عدد
  2. جعفری خرد شده 1/2 پیمانه
  3. تخم مرغ 2 عدد
  4. نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  5. سیر دو حبه
  6. آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری

 

 

طرز تهیه کوکو جعفری بی نظیر

سیب زمینی ها را داخل یک قابلمه قرار دهید تا آب پز گردد و سیب زمینی ها را رنده کنید و جعفری و تخم مرغ و سیر و نمک و فلفل را با سیب زمینی له کرده و آرد سوخاری مخلوط نمایید و آنها را با دست خوب ورز دهید و با دست به شکل دلخواه در آورید و در روغن سرخ نمایید.ابن کوکو را سعی کنید بیشتر برای شام تهیه و میل نمایید.نوش جان

 

درباره جعفری

گیاه جعفری خاصیت افزایش شیر را در مادران شیرده دارد و به عنوان یک ماده شیرافزا مصرف آن به ماردان شیرده توصیه میگردد.جویدن گیاه جعفری یا مصرف دمنوش آن برای از بین بردن بوی بد دهان مفید است.استفاده از جعفری برای درمان بیماری های تنفسی و سرفه در طب سنتی رایج است.استعمال موضعی گیاه جعفری برای تسکین درد دندان و درد گوش کاربرد دارد.

افزایش طروات و شفافیت پوست از خواص جعفری برای حفظ سلامت پوست است. ماسک صورت تهیه‌ شده با گیاه جعفری پوست را پاکسازی کرده و باعث باز شدن چهره و شفایت پوست میشود. این ماسک برای پوستهای خشک و حساس بسیار مناسب میباشد.یکی از مهمترین خواص جعفری، پیشگیری و درمان دیابت با آن می باشد. مواد موثر موجود در این گیاه قند خون را کاهش داده و به علاوه موجب کاهش مقاومت به انسولین می شود.

Check Also

کتلت نخود و هویج استثنایی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای اهل خانه تهیه کنید کتلت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *