کوفته قارچ با روش ساده

کوفته قارچ
کوفته قارچ

اگر برای شام خود برنامه غذایی نچیده اید میخواهیم طرز تهیه یک غذای ساده را به شما پیشنهاد کنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه کوفته قارچ را که بسیار غذای ساده ایست را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه کوفته قارچ

  1. فلفل به میزان لازم
  2. نمک به میزان لازم
  3. تخم مرغ 1عدد
  4. رب گوجه فرنگی 1قاشق غذاخوری
  5. پیاز 1 عدد (خرد شده)
  6. تخم گشنیز 1قاشق چایخوری (پودر شده)
  7. زردچوبه 1قاشق غذاخوری
  8. سبزی 2 لیوان (تره،جعفری،كمی شوید)
  9. قارچ 300 گرم (خرد شده)
  10. برنج 1و نیم لیوان
  11. گوشت 300 گرم (مخلوط گوسفند و گوساله)

 

 

مواد لازم برای داخل کوفته

  1. پیازداغ 1قاشق غذاخوری
  2. سیرداغ 1قاشق غذاخوری
  3. قارچ 2قاشق غذاخوری (خردشده و سرخ شده)

 

 

طرز تهیه کوفته قارچ

برای تهیه این کوفته در ابتدا برنج ها را بشویید و همراه با 1/3 لیوان آب و نمک و یک قاشق چایخوری زردچوبه روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب آن تبخیر گردد و به آن زمان داده تا خنک گردد.در یک ظرف مناسب کمی روغن را داغ کنید و ژیاز را سرخ نمایید و باقیمانده زردچوبه ها را به ان اضافه نمایید .رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده و مواد را تفت دهید و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و کمی آن را سرخ نمایید تا بوی خامی آن گرفته شود.6 لیوان آب را به پیاز داغ اضافه کنید و اجازه داده تا با حرارت جوش بیاید و کمی غلیظ گردد.در یک کاسه برنج و گوشت و سبزی و قارچ  و نمک و فلفل و تخم گشنیز پودر شدهد حالت چسبنده پیدا کند.

در ظرفی جدا گانه مواد داخل كوفته یعنی پیازداغ، سیرداغ و قارچ تفت داده شده را باهم مخلوط می كنیم.حالا مایع گوشتی را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید و مانند لوله های بزرگ دربیاورید و میان هر کدام از آنها را با انگشت گود کنید و یک تا دو قاشق غذاخوری از مواد داخل کوفته را بگذارید و دوباره بصورت گرد در می آوریم.پس از اینکه مخلوط آب و رب و پیاز داغ جوش آمد، کوفته ها را یکی یکی به آرامی داخل آن می گذاریم و شعله را کم می کنیم. پس از چند دقیقه می توانیم کوفته ها را کمی بغلتانیم تا به سس آغشته شود. پس از یک ساعت و نیم کوفته برای سرو آماده است.

 

Check Also

کوفته کدو سبز ویژه با طعم عالی

اگر میخواهید برای اهل منزل یک کوفته خوشمزه تهیه کنید کوفته کدو سبز ویژه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *