خورش کدو و بادمجان ویژه

خورش کدو و بادمجان
خورش کدو و بادمجان

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید خورش بادمجان و کدو ویژه است.امروز قصد داریم در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این خورش خوشمزه را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه خورش کدو و بادمجان ویژه

  1. کدو سبز نیم کیلوگرم
  2. بادمجان نیم کیلوگرم
  3. سیب زمینی ۲ عدد
  4. پیاز یک عدد
  5. گوجه فرنگی چهار تا پنج عدد
  6. سیر سه تا پنج حبه
  7. نعناع خشک ۲ قاشق مرباخوری
  8. روغن زیتون به مقدار لازم
  9. نمک، فلفل، زردچوبه به مقدار لازم
  10. دارچین، هل و زنجبیل به مقدار لازم
  11. آب به مقدار لازم

 

طرز تهیه خورش کدو و بادمجان ویژه

در ابتدای کار پوست بادمجان ها را بکنید و انها را را به دصورت حلقه ای خرد نمایید و داخل اب نمک و اب قرار دهید تا سولانین از ان خارج گردد.کدو و پیاز و سیر و گوجه فرنگی و سیب زمینی را خرد نمایید و همراه با بادمجان درون یک قابلمه بریزید . اب را به قابلمه اضافه کرده و قابلمه را روی حرات ملایم قرار دهید و بگذارید تا مواد داخل ان جوش بخورند.در پایان کار نعناع خشک و ادویه جات و روغن زیتون را به مواد دورن قابلمه اضافه کنید.مواد درون قابلمه را به خوبی هم بزنید.افراد می‌توانند به این خورش ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم گوشت مرغ خرد شده یا چرخ کرده گوسفندی هم اضافه کنند.این خورش را همراه با نان یا برنج میل کنید.

خورش کدو و بادمجان
خورش کدو و بادمجان

درباره کدو

این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان 40 درصد می شود.
بر طبق تحقیق انجام شده توسط دانشگاه راش در شیکاگو، ویتامین A و E در ترکیب با اسیدهای چرب امگا 3 جذب آنتی اکسیدن های محلول در چربی را تقویت می کند و به بازسازی مؤثر سلول های مغزی کمک می کند.کدو سبز حاوی بیش از 95 درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند.کدو سبز همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر 100 گرم آن فقط حدود 25 کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

 

Check Also

خورش قیمه ایرانی خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید قیمه است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *