کوکی سمولینا برای میهمانی

کوکی سمولینا
کوکی سمولینا

اگر به دنبال یک کوکی خوشمزه برای یک میهمانی خودمانی میگردید بهترین گزینه کوکی سمولینا میباشد که نسبت به باقی کوکی ها خوشمزه تر است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این کوکی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه  کوکی سمولینا

  1. آرد 100 گرم
  2. آرد سمولینا 100 گرم
  3. بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
  4. پودر هل 1 قاشق چایخوری
  5. پودر شکر 50 گرم
  6. کره 100 گرم

 

طرز تهیه کوکی سمولینا

÷ودر شکر را به یک همزن برقی هم زده و بگذارید تا نرم و یکدست گردد.در یک کاسه دیگر آرد و بیکینگ پودر و آرد سمولینا را مخلوط کنید و به مواد بالا اضافه نمایید هل را نیز به آن اضافه کنید.خمیر رابین دو دست گرد کنید و روی کاغذ روغنی روی یک سینی فر بگذارید و به مدت 18 تا 20 دقیقه در فر بگذارید تا پخته شود.درجه قر باید روی 160 درجه تنظیم باشد.کوکی را بگذارید تا خنک شود و داخل یک سینی زیبا بچینید و برای میهمانان عزیز خود بیاورید.

 

 

 

درباره سمولینا

آرد سمولینا از یک نوع گندم به نام دوروم بدست می آید. این گندم نسبت به سایر ارقام گندم دارای املاح و مواد معدنی بیشتری است، پروتیین زیادتری دارد و ماکارونی تهیه شده با آرد این گندم به رنگ زرد کهربایی می باشد که این رنگ به علت وجود بتاکاروتن (که پیش ساز ویتامین A می باشد) و یک نوع آنتی اکسیدان (که خاصیت ضد سرطانی دارد) در سمولینا است.این آرد ویتامین B و هیدرات های کربن غنی تری هم دارد. همچنین ذرات آرد سمولینا از ذرات آرد نول درشت تر است که مزیت درشت بودن ذرات آرد سمولینا این است که نشاسته در مغز ذرات آرد باقی می ماند، لذا لعاب کمتر و چسبندگی ماکارونی ها به مراتب کمتر خواهدبود و نهایتا منجر به تولید محصول باکیفیت تر خواهد شد.این آرد را می توانید از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

Check Also

مافین کشمشی ویژه و مخصوص

مافین ها یکی از خوشمزه ترین شیرینی هایی است که میتوانید در منزل تهیه کنید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *