بستنی انبه و ماست ویژه

بستنی انبه و ماست
بستنی انبه و ماست

از میان دسرهایی که میتوان در منزل تهیه کرد بستنی است. امروز میخواهیم طرز تهیه بستنی انبه و ماست را به شما بانوان با سلیقه آموزش دهیم.در ادامه طرز تهیه این بستنی خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.این بستنی بسیار مقوی میباشد که میتوانید از آن به عنوان دسر نیز

مواد لازم برای تهیه بستنی انبه و ماست

  1. سه انبۀ رسیده، بدون پوست، خرد شده
  2. 260گرم (یک لیوان) ماست وانیلی

 

طرز تهیه بستنی انبه و ماست

انبه ها را درون مخلوط کن بریزید و بگذارید تا یکنواخت و یکدست گردد.مواد را به یک کاسه انتقال دهید.ماست وانیلی را به مواد اضافه نموده و آرام آنها را هم بزنید تا ترکیب گردند.این انبه را به صورت تخت و یا در قالب هایی قرار دهید و آنها را به مدت هشت ساعت در فریزر قرار دهید.نگذارید بیش از حد در یخچال بماند.

درباره انبه

پوست انبه را قبل از خوردن جدا کنید ، زیرا بعضی افراد نسبت به آن حساسیت دارند.زیاده روی در مصرف انبه برای افرادی که طبع گرم دارند، مضر است.فراد دیابتی این میوه را باید با احتیاط مصرف کنند، زیرا نیاز به انسولین با خوردن این میوه افزایش پیدا می کند.اگر به پلاستیک خام حساسیت داشته باشید، این احتمال وجود دارد که به انبه و به ویژه انبه کال هم حساسیت بدهید. این واکنش به خاطر وجوداسیدآناکاردیک است.

پوست و عصاره انبه حاوی اوروشیول است، ماده شیمیایی موجود در پیچک سمی امریکایی و سماق سمی که می تواند در برخی افراد ایجاد حساسیت کند.برخی دلالان و فروشندگان برای رسیده کردن انبه از کاربید کلسیم استفاده می کنند که ممکن است مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند، به همیندلیل بهتر است از انبه ارگانیک استفاده کنید. اگر انبه خریداری شده شما ارگانیک نیست، قبل از مصرف خیلی خوب آن را بشویید یا یک شب در آب خیس میکنند.

Check Also

بستنی عسلی مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی را که میتوانید رد منزل تهیه کنید و میل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *