دونات خامه ای بی نظیر و دلچسب

دونات خامه ای بی نظیر
دونات خامه ای بی نظیر

اگر میخواهید یک شیرینی دلچسب را به شما آموزش دهیم با ما با تهبه دونات خامه ای بی نظیر همراه باشید. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این دونات خوشمزه را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دونات خامه ای بی نظیر

  1. ۲۰۰ گرم پنیر کاتیج
  2. 7قاشق سوپ خوری آرد
  3. 3عدد تخم مرغ
  4. 3قاشق سوپ خوری شکر
  5. مقداری جوش شیرین
  6. سرکه
  7. روغن گیاهی
  8. پودر شکر

 

 

طرز تهیه دونات خامه ای بی نظیر

شکر و پنیر و تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و با یکدیگر ترکیب نمایید .مقداری جوش شیرین را داخل یک قاشق ریخته و روی آن را سرکه بریزید و ان را داخل مواد بریزید. آرد را الک نمایید و به مخلوطتان اضافه نمایید و خوب هم بزنید.روغن را در یک ماهیتابه ریخته و روی گاز بگذارید.خمیر را به صورت دایره ای در بیاورید دونات ها را در روغن کاملا سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. برای اینکه مغز پخت شود باید روغن روی دونات ها را در تاوه بپوشاند.سپس دونات ها را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا چربی و روغن اضافی آن را بگیرد.در انتها روی دونات ها شکر وانیلی، دارچین و پودر قند بریزید.

 

درباره خامه

بسیاری از افراد هستند که در هنگام خوردن صبحانه از خامه صبحانه استفاده می کنند. خوب این ماده خوراکی فایده هایی دارد اما باید بدانید که خوردن آن برای افرادی که اضافه وزن دارند مفید نیست چرا که دارای 30 درصد چربی است.خامه یکی از پرطرفدارترین محصولات لبنی است که سر میز صبحانه یا حتی شام بیشتر ما ایرانی ها پیدا می شود. خیلی از افراد اعتقاد دارند که خامه، همان سرشیر است، در صورتی که دکتر سید امیرمحمد مرتضویان، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، می گوید: «تفاوت کوچکی بین سرشیر و خامه وجود دارد…

«سرشیر» نوعی خامه جداشده از شیر خامی است که هنوز پاستوریزه نشده است اما در تولید صنعتی «خامه » با دستگاهی به نام سپراتور، چربی را از شیر کامل جدا می کنند. سپس این چربی جمع شده را با حجم مشخصی از شیر، مخلوط و خامه درست می کنند. درواقع، فرمول تهیه خامه به هیچ وجه پیچیده نیست. خامه ساده حاوی حداقل ۳۰ درصد چربی، آب و مواد شیری است. به عبارت ساده تر، ابتدا چربی شیر را جدا و سپس هرچقدر که بخواهند، چربی خامه را کمتر یا بیشتر و آن را با شیر پس چرخ (چربی گرفته شده) بیشتر یا کمتری مخلوط می کنند.»

Check Also

پیراشکی اسفناج لذیذ و دلچسب

اگر به دنبال یک غذای متفاوت و تهیه آن در نزل میباشید طرز تهیه پیراشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *