نان اشلی کوکه تبریزی

نان اشلی کوکه
نان اشلی کوکه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید نان روغنی تبریزی است که به آن نان اشلی کوکه تبریزی میگویند. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این نان خوشمزه را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه خمیر اشلی کوکه

  1. آرد شش پیمانه
  2. شکر 50 گرم
  3. تخم مرغ سه عدد
  4. ماست نصف پیمانه
  5. شیر ولرم نصف پیمانه
  6. روغن مایع نصف پیمانه
  7. آب ولرم یک چهارم پیمانه
  8. مایه خمیر یک قاشق سوپخوری
  9. پودر زنجبیل یک قاشق سوپخوری
  10. نمک یک قاشق چایخوری

 

 

مواد لازم داخل خمیر

  1. آرد یک پیمانه
  2. پودر زنجبیل یک قاشق سوپخوری
  3. زردچوبه یک قاشق سوپخوری
  4. زعفران به میزان لازم

 

مواد لازم برای رومال نان

زرده تخم مرغ یک عدد
شکر یک قاشق چایخوری
ماست یک قاشق چایخوری
کنجد به میزان لازم

طرز تهیه خمیر اشلی کوکه

ابتدا یک قاشق شکر را همراه آب ولرم هم زده خمیر مایه را روی آن میپاشیم کمی هم زده درپوش گذاشته ده دقیقه زمان دهید تا پف کند و عمل بیاید.در ظرف دیگر پودر زنجبیل را به همراه شکر و تخم مرغ و روغن مایع و شیر با هم مخلوط کرده، بکینگ پودر را به ماست اضافه کنید هم بزنید بعد از یک دقیقه این مخلوط را به دیگر مواد اضافه نمایید.نمک بریزید. خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و آرد را به تدریج بیفزایید تا خمیر به دست نچسبد.خمیر را به مدت 15 دقیقه خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف شود.خمیر نان روغنی مغزدار را در ظرف گودی قرارداده روی آن را پوشاند زمان دهید تا حجم آن دو برابر شود.(حدود یک تا یک ساعت و نیم).دوباره کمی خمیر را ورز دهید. چانه های صد گرمی گرفته کف دست خمیر راگود کنید. از مواد میانی درون آن قرار دهید خمیر را جمع کنید روی آن را طرح دلخواه با کاتر بزنید در سینی فر رویش را دوباره پوشانده20دقیقه دیگراستراحت دهید.

 

 

طرز تهیه رومال نان اشلی کوکه

برای اینکه نان های شما قبل از اینکه در فر قرار داده و پخته گردد روی آن را با مواد رومال میمالیم.برای تهیه مواد رومال زرده تخم مرغ و شکر و ماست و کنجد را با یکدیگر مخلوط کرده و خوب بهم میزنیم.با قلم موی تمیز مخصوص روی نان ها مواد را میمالیم و برای 5 دقیقه از شعله بالای فر به نان ها حرارت داده تا طلایی رنگ گردد.

 

طرز تهیه مواد میانی نان

آرد را تفت میدهیم تا بوی خامی ندهد.زردچوبه را به مواد اضافه کرده و تفت داده و سپس زنجفیل را به آن اضافه نمایید.اگر دوست داشته باشید که نان طعم شیرین بدهد به مواد میانی پودر قند یا شکر بیفزایید.کره را به مواد اضافه کنید و زعفران را نیز بیفزایید.می توانید زردچوبه را حذف کرده و فقط زعفران اضافه کنید.این نان را در وعده صبحانه با پنیر لیقوان می خورند.این نان یکی از خوشمزه ترین نان هایی است که میتوانید براحتی در منزل تهیه کنید و جزع نان هایی است که مقوی برای زمان امتحانات کودکان شما میباشد.

Check Also

نان تخمه ای مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز …

2 comments

  1. سلام
    خسته نباشید
    طاعات و عباداتتون قبول
    چرا طرز تهیه خمیر اشلی کوکه رو توضیح ندادید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *