نان تخمه ای مخصوص صبحانه

نان تخمه ای مخصوص
نان تخمه ای مخصوص

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید به عنوان صبحانه و به تنهایی نیز میل نمایید نان تخمه ای مخصوص صبحانه است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این نان خوشمزه را به شما بانوان با سلیقه آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه نان تخمه ای مخصوص

  1. ۱ پیمانه بادام خام
  2. پیمانه گردوی خام
  3. 1پیمانه بذر کتان
  4. 1پیمانه تخمه آفتابگردان
  5. 1پیمانه تخمه کدو
  6. 1پیمانه کنجد
  7. 5عدد تخم مرغ
  8. 1و نیم قاشق چای خوری نمک دریایی

 

 

طرز تهیه نان تخمه ای مخصوص

در ابتدای کار به شما بازگو کنم که که میتوانید از هر تخمه یا آجیلی به دلخواه در این نان استفاده نمایید.فر را روی 350 درجه فارنهایت گرم نمایید و تمام مواد را رد یک ظرف بریزید .مواد را با یک قاشق خوب مخلوط نموده و بهم بزنید.داخل یک قالب مخصوص نان کاغذ روغنی بگذارید و مواد را داخل قالب ریخته و مواد را صاف نمایید .قالب را برای مدت زمان 1 ساعت در فر و در درجه حرارت 350 فارنهایت قرار دهید.در آخر نان را اسلاسی نموده و میل نمایید.

درباره آجیل

مصرف آجيل به عنوان بخشي از يك رژيم غذايي سالم و متعادل، براي حفظ سلامت قلب بسيار مفيد است. در حقيقت مصرف گردو، بادام و ساير مغزها باعث كاهش كلسترول خون مي‌شود و از آنجا كه شرايط نگهداري و حمل اين مواد به محل كار يا مدرسه نيز بسيار راحت است، مي‌توان به عنوان ميان‌وعده‌اي مغذي نيز از آنها استفاده كرد.مطالعات در اين زمينه نشان مي‌دهد در افرادي كه از آجيل به عنوان يك رژيم غذايي براي سلامت قلب استفاده مي‌كنند، ميزان كلسترول مضر خون كاهش مي‌يابد. خوب است بدانيد بالا بودن ميزان اين نوع كلسترول در خون از دلايل اصلي بيماري‌هاي قلبي است.همچنين با مصرف مناسب اين مغزها مي‌توان از ايجاد لخته‌هاي خوني جلوگيري و از بروز حمله‌هاي قلبي نيز پيشگيري كرد.

Check Also

نان اشلی کوکه تبریزی

یکی از خوشمزه ترین نان هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید نان روغنی تبریزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *