دسر پاناکوتای شکلاتی خوشمزه

دسر پاناکوتای شکلاتی
دسر پاناکوتای شکلاتی

یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین دسر هایی که میتوانید در منزل تهیه کنید دسر پاناکوتای شکلاتی خوشمزه است که در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش دهیم.

مواد مورد نیاز برای تهیه پاناکوتای شکلاتی

  1. شیر ۲٫۵ پیمانه
  2. شکر ۱/۳ پیمانه
  3. شکلات تلخ ۱۰۰ گرم
  4. خامه (صبحانه یا فرم گرفته) ۲۰۰ گرم
  5. وانیل ۱/۴ قاشق
  6. پودر ژلاتین ۱٫۵ قاشق

 

طرز تهیه دسر پاناکوتای شکلاتی

برای تهیه این دسر خوشمزه در ابتدای کار ظرفی را آماده نمایید و 1/2 پیمانه از شیر را داخل آن بریزید و پودر ژلاتین را نیز روی شیر ریخته و کتری را نیمه از آب پر نمایید و بگذارید روی حرارت تا جوش آید و بخار از آن سر بزند.ظرف شیر و ِلاتین را روی بخار کتری قرار داده و به روش بن ماری ژلاتین را در شیر حل نمایید باقیمانده شیر را با خامه و شکر مخلوط نمایید و بگذارید روی حرارت تا شکر در شیر و خامه حل گردد و سپس شکلات ها را رنده کنید و به شیر و شکر و خامه اضافه کنید .مواد را هم زده تا شکلات حل گردد و رنگ قهوه ای به خود بگیرد.پاناکوتا را در فنجان و یا قالب های مورد نظرتان ریخته و بگذارید در یخچال تا خودش را گرفته و آن را از قالب خارج کرده و با مواد مورد نظر خود حل نمایید.

درباره شکلات

بوی شکلات باعث افزایش امواج مغزی می‌شود که خود موجب آرامش می‌گردند. برای تهیه یک پوند (۴۵۰ گرم) شکلات، تقریبا ۴۰۰ دانه کاکائو مصرف می‌شود. در هر ثانیه، آمریکایی‌ها به طور کلی ۱۰۰ پوند شکلات می‌خورند. شکلات دارای اثر ضد باکتریایی روی دهان است که در مقابل پوسیدگی دندانی محافظت می‌کند. شکلات تنها ماده خوراکی می‌باشد که در حدود ۹۳ درجه فارنهایت ذوب می‌شود، یعنی درست زیر دمای بدن انسان. به‌همین دلیل است شکلات در دهان شما ذوب می‌گردد. دانشمندان می‌توانند چربی موجود در شکلات را با عبور دادن از یک میدان الکتریکی حدود ۲۰ درصد کاهش دهند.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *