فرنی خرمای بی نظیر مخصوص افطار

فرنی خرمای بی نظیر
فرنی خرمای بی نظیر

امروز میخواهیم در سایت فست فود یک دسر لذیذ مخصوص افطار را به شما آموزش دهیم در ادامه مطلب زیر طرز تهیه فرنی خرمای بی نظیر مخصوص افطار را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای فرنی خرمای بی نظیر

  1. شیر ۱.۵ لیوان
  2. آرد برنج ۲ قاشق سوپخوری
  3. نشاسته ذرت ۱ قاشق سوپخوری
  4. خرما ۵ عدد
  5. دارچین ۱/۲ قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه فرنی خرمای بی نظیر

هسته خرما ها را در بیاورید و با کمی آب بگذارید روی حرارت تا بافت نرمی به خود بگیرد.خرماها را با یک چنگال له نمایید و آرد و نشاسته را به شیر سرد اضافه نمایید و هم زده تا ترکیب گردند.خرما و دارچین را به شیر اضافه نموده و بگذارید روی حرارت کم تا بجوشد.مرتبا نیز آن را بهم بزنید ودر یک ظرف بریزید و سپس تزیین نمایید.

 

درباره خرما

میوه خرما جزو میوه‌ های سته می‌باشد یعنی تمام قسمت بریکاری آن گوشتی و محتوی مواد غذایی است. خرما از دورانِ باستان در رژیم غذایی انسان وجود داشته است و یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های کشت شده توسط انسان بوده است.درخت خرما در نواحی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری، از جمله ایران پرورش می‌یابد. با اینکه خاستگاه آن را میانرودان، عربستان و شمال آفریقا ذکر می‌کنند ولی بررسی‌های علمی، آن را به گونه‌ای به نام علمی P.H. Sivestris که در هندوستان می‌روید نسبت می‌دهند. باستان شناسان احداث نخلستان‌ها را به پنج هزار سال پیش نسبت داده‌اند زیرا نامی از آن بر لوحه‌های گلی ۵۰ سده پیش یافته‌اند.

در ایران نخل و خرما از دوران باستان و پیش از هخامنشی کشت می‌شده. در ادبیات ساسانی از جمله در کتاب بندهشن از نخل یاد شده‌است. منابع چینی از ایران (در زبان ایشان بوسی، تلفظ چینی پارسی) به عنوان سرزمین نخل خرما که در نزدشان به نام عناب پارسی و عناب هزارساله مشهور بوده، یاد کرده‌اند. در پایان سده نهم میلادی، نخل خرما را از ایران به چین برده و در آنجا کشت کرده‌اند. در میان کشورهای اروپایی اسپانیا پیشینه بیشتری در کشت خرما دارد.

 

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *