کیک بستنی تابستانی خوشمزه

کیک بستنی تابستانی
کیک بستنی تابستانی

یکی از خوشمزه ترین و دلچسب ترین دسر هایی که میتوانید برای تابستان در منزل تهیه کنید کیک بستنی تابستانی خوشمزه است که مخلوطی از کیک و بستنی میکس شده است.

مواد لازم برای تهیه کیک بستنی تابستانی

1 فنجان شیر کامل
3/4 فنجان شکر دانه ای
2 فنجان کرم سنگین
1 قاشق چای خوری عصاره وانیل خالص
2/3 فنجان کیک مخلوط

 

 

طرز تهیه کیک بستنی تابستانی

کاسه ای را که  بستنی داخل آن ریخته شده است را در فریزر قرار دهید .در یک کاسه متوسط شیر و شکر را با هم مخلوط نمایید به طوری که دانه های شکر به خوبی در آن حل شود.کرم و وانیل را بنا به سلیقه خود به آن اضافه کنید.مخلوط را در یک کاسه فریزر بریزید و داخل یک ظرف جداگانه ریخته و داخل بستنی بریزید تا سفت تر شود کیک را نیز به پوره نمایید و به مخلوط بستنی اضافه کنید و میل نمایید. آن را با دراژه های شکلاتی تزیین کنید.

 

 

کیک بستنی تابستانی

درباره بستنی

ارزش غذایی بستنی به ارزش غذایی مواد اولیه ای که در ساخت بستنی مصرف می‌شوند، بستگی دارد. به عنوان مثال چربی بستنی ۳-۲ برابر چربی شیر است و پروتئین بستنی کمی بیش‌تر از شیر می‌باشد؛ در ضمن حاوی مواد غذایی دیگر مانند میوه، تخم‌مرغ و شکر می‌باشد. این‌ها ارزش غذایی بستنی را افزایش می‌دهند.هم‌چنین بستنی یکی از عالی‌ترین منابع انرژی می‌باشد که ۳- ۲ برابر شیر چربی دارد و بیش‌تر از نصف مواد جامد آن قند(ساکارزو لاکتوز) است؛ بنابراین انرژی بالایی دارد.بستنی به دلیل داشتن ارزش غذایی بالا، برای کودکان و افراد لاغری که می خواهند چاق شوند، خوراکی مفیدی است.

بیش‌ترین معایب حاصل شده در طعم و مزه‌ی بستنی، مربوط به مصرف فراورده‌های لبنی ترش شده با کیفیت پایین، کره نگه‌داری شده در شرایط نامناسب یا تغییرات ایجاد شده در طعم در اثر عمل‌آوری نادرست می‌باشد. در صورتی که شیر و فراورده‌های آن در دمای نسبتاً بالا حرارت داده شود، «طعم پختگی» در آن ظاهر می شود که در محصول نهایی نیز باقی خواهد ماند. بعضی مواقع شیرخشک نیز ممکن است دارای طعم مزبور باشد که در نتیجه باید از مصرف آن خودداری شودد. برای جلوگیری از ایجاد طعم مزبور، توصیه می‌شود از مواد اولیه با کیفیت بالا و فرایند صحیح استفاده شود.

 

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *