ته چین شوید باقلا با مرغ برای افطار

ته چین شوید باقلا با مرغ
ته چین شوید باقلا با مرغ

اگر میخواهید برای افطار یک غذای متفاوت تهیه کنید طرز تهیه ته چین شوید باقلا با مرغ برای افطار را به شما پیشنهاد میکنیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای لذیذ را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

 

مواد لازم برای ته چین شوید باقلا با مرغ

  1. برنج ۲ پیمانه
  2. زرده تخم مرغ ۲ عدد
  3. ماست ۱ پیمانه
  4. زعفران دم کرده ۶ قاشق سوپخوری
  5. باقلا پخته ۱ پیمانه
  6. شوید خشک ۱/۲ پیمانه
  7. سینه مرغ پخته ۱ عدد
  8. پیاز سرخ شده ۲ عدد
  9. نمک و روغن به مقدار لازم
  10. کره به مقدار لازم

 

طرز تهیه ته چین شوید باقلا با مرغ

برنج را زا قبل برای مدت 1 الی 2 ساعت بگذارید تا خیس بخورد.در یک قابلمه مقداری اب ریخته و بگذارید تا جوش اید برنج را داخل آبی که در حال جوشیدن است بریزید و بگذارید تا آماده شود برای آبکش کردن.برنج را داخل سبد بریزید .در یک ظرف دیگر ماست و زعفذان و زرده های تخم مرغ و نمک را ریخته و خوب با یکدیگر مخلوط نمایید و برنج را به لن اضافه نموده و مواد را به صورت دورانی با یکدیگر مخلوط نمایید به گونه ای که تمامی مواد با یکدیگر مخلوط شوند در یک ظرف دیگر مرغ را خرد کنید. پیازداغ، باقلا و شوید را هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

یک قابلمه مناسب انتخاب کنید که ته چین به راحتی از داخل آن برگردد. مقداری روغن کف قابلمه بریزید. حالا باید نیمی از مخلوط برنج را داخل قابلمه بریزید و پخش کنید، سپس مخلوط مرغ را بریزید. بعد بقیه مخلوط برنج را بریزید و خوب پخش کنید تا مخلوط مرغ را بپوشاند. با پشت قاشق ته چین را کمی فشرده کنید. در انتها چند تکه کره روی ته چین بگذارید. قابلمه را روی شعله پخش کن بگذارید و حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید تا ته چین با شعله کم دم بکشد، سپس اجاق گاز را خاموش کنید، ته چین را داخل ظرف مورد نظرتان برگردانید و سرو کنید.

ته چین شوید باقلا با مرغ
ته چین شوید باقلا با مرغ

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *