کوکوی جوانه ماش بی نظیر

کوکوی جوانه ماش
کوکوی جوانه ماش

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید کوکوی جوانه ماش بی نظیر است. در ادامه مطلب زیر میخواهیم طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما کاربران سایت فست فود آموزش دهیم.

مواد لازم برای کوکوی جوانه ماش

  1. جوانه ماش 250 گرم
  2. هویج رنده شده 400 گرم
  3. ماست چکیده پاستوریزه 120 گرم
  4. جعفری خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  5. بلغور گندم 5 قاشق غذاخوری
  6. تخم مرغ 3 عدد
  7. روغن مایع سرخ کردنی 6-5 قاشق غذاخوری
  8. نمک و فلفل به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه کوکوی جوانه ماش

بلغور گندم را تهیه کنید و در آب جوش ریخته و بگذارید تا به مدت چند دقیقه جوش بخورد.مواد را در یک صافی بریزید و بگذارید تا آب اضافه آن گرفته شود.جوانه ماش را شسته و در صافی بریزید و بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.در یک ظرف متوسط هویج و جوانه ماش و بلغور گندم و ماست چکیده و نمک و فلفل را با یکدیگر ترکیب نمایید.تخم مرغ ها را به آن اضافه کرده و دست آخر جعفری را اضافه کرده و خوب ترکیب نمایید.روغن را در تابه گرم کنید. مایه آماده شده کوکو را در تابه بریزید و با حرارت ملایم سرخ کنید. وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، آن را برش دهید و برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.کوکو را می توانید با سس مایونز سرو کنید.

کوکوی جوانه ماش
کوکوی جوانه ماش

 

خواص جوانه ماش

جوانه‌ی حبوبات منبع غنی انرژی و مواد مغذی است. برخلاف سبزیجات که پس از چیده شدن به سرعت خواص غذایی خود را از دست می‌دهند، حبوبات خواص غذایی خود را تا زمان خورده شدن حفظ می‌کنند. جوانه‌های حبوبات بهترین منبع آمینواسیدها (پروتئین)، ویتامین و مواد معدنی و همچنین میزان بالایی فیبر هستند. آنها شامل انواع ویتامین‌های A ، B، C، D، E و K‌ ، اسید فولیک، آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر، منیزیوم و روی هستند. دیگر خواص غذایی بنا به نوع آنها متفاوت است. جالب است که بدانید جوانه‌ی ماش دارای فیتواستروژن (استروژن گیاهی) که ایزوفلاون نامیده می‌شود.

Check Also

کوکو جعفری بی نظیر و عالی

یکی از غذاهای پرطرفداری که در منزل میتوانید تهیه کنید انواع کوکوهاست.امروز میخواهیم طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *