دسر دنت پرتقالی خانگی

دسر دنت پرتقالی
دسر دنت پرتقالی

یکی از  خوشمزه ترین دسر هایی را که میتاوانید در منزل تهیه کنید دسر دنت است در ادامه مطلب زیرطرز تهیه دسر دنت پرتقالی خانگی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه دسر دنت پرتقالی

  1. ژله پرتغال 1 بسته
  2. دنت پرتغال 1 بسته
  3. شیر نصف پیمانه
  4. خامه صبحانه سه قاشق غذاخوری
  5. ژلاتین 1 قاشق مرباخوری

 

 

طرز تهیه دسر دنت پرتقالی

در ابتدای کار زله را با یک لیوان اب جوش مخلوط نمایید.بگذارید تا تمامی ذرات ژله در آب حل شود.1/2 لیوان اب سرد شده را به زله اضافه نمایید.پودر ژلاتین را با 1/4 پیمانه اب سرد بگذارید روی حرارت مستقیم و بگذارید تا صاف و شفاف گردد.شیر و خامه و دنت (منظورم از همین دنت هایی که در بازار است) را بهتر است از قبل بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد. وقتی ژله خنک شد، بقیه مواد را آرام به ژله اضافه می کنیم و با همزن دستی می زنیم تا یکدست شود من آخر سر از صافی هم ردکردم.ژلاتین را بگذارید کمی خنک شود بعد به مواد اضافه کنید. مواد را داخل قالب ریخته بمدت 4 تا 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا کامل سفت شود.

دسر دنت پرتقالی
دسر دنت پرتقالی

 

درباره پرتقال

همه پرتقال را به عنوان منبع ویتامین C می شناسند اما شاید ندانید که از خوردن یک پرتقال درشت ۷۴ میلی گرم کلسیم به بدن شما خواهد رسید. در عین حال پرتقال پتاسیم مورد نیاز بدن شما را نیز تامین خواهد کرد. وزارت کشاورزی آمریکا اعلام کرده پتاسیم در تنظیم وزن، لاغری سریع و تناسب اندام نقش مهمی دارد.برای معالجه چاقی و گرفتن رژیم لاغری، یک عدد پرتقال و ۳ عدد لیمو را به برش‌های نازکی ببرید و آن را مدت ۱۰ دقیقه در نیم لیتر آب بجوشانید. ۲ قاشق سوپ‌خوری عسل را به آن اضافه کنید و دوباره ۵ دقیقه آن را بجوشانید. بعد آن را صاف و بگذارید سرد شود و هر روز ۳ استکان کوچک از آن را میل کنید.

به خاطر میزان بالای ویتامین C موجود در آن. چون باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. سلول های سیستم ایمنی بدن مانند سربازهایی هستند که از بدن مراقبت می کنند و مانع از سرماخوردگی و بیماری های ویروسی دیگر می شوند. این ویتامین به طور مستقیم روی عفونت تاثیر نمی گذارد اما علائم مربوط به آن را کاهش و تسکین می دهد. توصیه می کنیم از همین امروز روزانه یک عدد پرتقال نوش جان کنید.

Check Also

طرز تهیه دسر هلویی بی نظیر

یکی از خوشمزه ترین دسر هایی را که میتوانید برای فرزندان خود در منزل تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *