سوپ سرد تابستانی ویژه

سوپ سرد تابستانی
سوپ سرد تابستانی

یکی از خوشمزه ترین سوپ های تابستانی سوپ سرد تابستانی ویژه است که امروز قصد داریم در ادامه مطلب زیر طرز تهیه آن را به شما بانوان گرامی آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای سوپ سرد تابستانی

  1. ماست 500 گرم
  2. آب 4 لیوان
  3. خیار متوسط 3 عدد
  4. بلغور پخته 4 قاشق غذاخوری
  5. ذرت پخته 2 قاشق غذاخوری
  6. شوید ½ دسته
  7. جعفری ¼ دسته
  8. نمک 1 قاشق چایخوری
  9. ترب 1 عدد

 

طرز تهیه سوپ سرد تابستانه

بعد از اینکه خیارها را شستید آنها را پوست گرفته و خرد نمایید.شوید و برگ های جعفری را خرد ریز کنید .ماست را رد یک کاسه ریخته و آب سرد را نیز اندک اندک اضافه کرده و هم بزنید.ماستی را که با آب مخلوط کرده اید را در یک کاسه بزرگ بریزید و بلغور و جعفری و ذرت و نمک را به ان اضافه نمایید.سوپ آماده شده را در ظرف مورد نظر بریزید و با ترب خرد شده با سلیقه خودتان تزیین کنید.برای موادی که قبلا پخته شدند از آب سرد استفاده کنید.بجای ذرت می توانید از عدس و یا نخود پخته استفاده کنید و برای جاشنی سوپ هم یک حبه سیر له شده و پودر گردو می توانید اضافه کنید.

سوپ سرد تابستانی
سوپ سرد تابستانی

خواص خیار

خیار به علّت دفع اسید اوریك از بدن،رماتیسم را نیز تخفیف می دهد.خیار چنبر به علّت داشتن اشعه ی رادیو اكتیو،باعث آشكار شدن بیماریهای پنهان می شود و از این رو عدّه ای آن را عامل تب نوبه و تب می دانند در صورتی كه این میوه ی مفید دارای انگل تب نوبه نیست و فقط نوبه ی پنهانی را آشكار می كند.آب خیار را به عنوان محلول شستشو برای پوستهای چرب؛همچنین ضدّ گال و جرب به كار می برند.بوییدن خیار شدّت هیجان،شهوت و تا حدّی لرزش اندام را تخفیف می دهد و برای درمان درد سر نیز مفید است.

Check Also

سوپ جو و قارچ زمستانی لذیذ

یکی از خوشمزه ترین سوپ هایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید سوپ جو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *