جواهر پلو دلچسب و ویژه

جواهر پلو دلچسب
جواهر پلو دلچسب

اگر میخواهید یک غذای باکلاس را برای مهیمانمان خود تهیه کنید طرز تهیه جواهر پلو را به شما پیشنهاد میدهیم. در ادامه مطلب زیرطرز تهیه جواهر پلو دلچسب و ویژه را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه جواهر پلو دلچسب

  1. برنج ۵ پیمانه
  2. مرغ فیله ۵۰۰ گرم
  3. كره ۱۵۰ گرم
  4. پوست پرتقال خلال و شیرین شده ۲ پیمانه
  5. خلال پسته ۱ پیمانه
  6. خلال بادام ۱ پیمانه
  7. زرشك ۱/۲ پیمانه
  8. زعفران آب كرده ۲ قاشق چایخوری
  9. نمك فلفل به مقدار لازم
  10. پیاز ۱ عدد
  11. روغن به مقدار لازم
  12. شكر ۱ قاشق چایخوری
  13. جوهر لیمو به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه جواهر پلو دلچسب

در ابتدای کار پلوهای ساده را پخته و ابکش کنید و بگذارید تا دم بکشد در ظرف مناسبی اندکی کره بریزید و پیازها را نیمه سرخ نمایید.فیله مرغ و ادویه را تفت دهید و کمی اب را با آن ریخته و آب پز مینماییم. زرشك را با آب سرد شسته، در آبكش می‌ریزیم تا آب آن برود، سپس شكر آن را مخلوط می‌‌كنیم. در ظرف مناسبی یك قاشق غذاخوری كره ریخته، زرشك را به آن افزوده و یك دقیقه تفت می‌دهیم. زعفران آب كرده را نیز به زرشك اضافه می‌كنیم.برای شیرین كردن خلال پرتقال، چهار بار و هر بار به مدت پنج دقیقه خلال‌ها را می‌جوشانیم، داخل صافی ریخته و در آخر یك ساعت در آب سرد قرار می‌دهیم و در نهایت به ازای یك پیمانه خلال پرتقال به آن یك پیمانه شكر و دو پیمانه آب اضافه می‌كنیم.

به این ترتیب كه آب و شكر را مخلوط كردیم، روی حرارت قرار می‌دهیم، زمانی كه به جوش آمد خلال‌ها را افزوده تا با حرارت ملایم به مدت 30 دقیقه بجوشد. در آخر جوهر لیمو اضافه كرده و بعد از یكی، دو جوش آن را بر می‌داریم. برنج را در ظرف مناسبی می‌كشیم، مرغ را لای برنج قرار داده و با خلال‌ها و زرشك روی برنج را تزیین می‌كنیم.بهتر است خلال پسته و بادام را از شب قبل در آب و شكر قرار دهید تا خوشمزه تر شود.به جای مرغ از گوشت هم می توانید استفاده كنید .10 دقیقه آخر دم كردن برنج، در تكه‌ای فویل خلال پسته را با یك قاشق چایخوری كره قرار داده، دور آن را بسته و روی برنج قرار می‌دهیم تا نرم شود؛ برای خلال بادام نیز از همین روش استفاد می‌كنیم.

 

جواهر پلو دلچسب
جواهر پلو دلچسب

Check Also

استانبولی عالی و خوشمزه

یکی از خوشمزه ترین ناهارهایی را که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید پلوها میباشند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *