مرغ سوخاری و سیب زمینی خانگی

مرغ سوخاری و سیب زمینی
مرغ سوخاری و سیب زمینی

یکی از خوشمزه ترین و باکلاس ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید غذا با مرغ هاست. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه مرغ سوخاری و سیب زمینی خانگی را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری و سیب زمینی

  1. سینه مرغ ۴ عدد
  2. آرد سوخاری یک پیمانه
  3. تخم مرغ ۲ عدد
  4. پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم
  5. آبلیمو نصف پیمانه
  6. زعفران دم کرده یک قاشق غذاخوری
  7. روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  8. سیب زمینی متوسط برای سرخ کردن ۴ عدد

 

 

طرز تهیه مرغ سوخاری و سیب زمینی

در ابتدای کار زعفران را دم کنید و برای اینکار 1/2 قاشق سوپخوری زعفران را با یک قاشق سوپ خوری شکر را با یک حبه قند و یک فنجان آب جوش را مخلوط نمایید و روی بخار کتری به مدت 10 دقیقه بگذارید تا دم بکشد.آبلیمو، پاپریکا، فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک، زعفران دم کنید و روغن زیتون را داخل ظرفی کامل مخلوط کرده و بگذارید کناری تا بماند.

سینه مرغ را از استخوان جدا کنید و از وسط برش دهید و تمیز آن را بشویید. ۸ الی ۱۰ بار سینه مرغ را روی سینی یا تخته کار با استفاده از گوشت کوب محکم بکوبید و روی سطح مرغ را چند سوراخ کوچک ایجاد کنید، سپس با مخلوط موادی که کنار گذاشته بودید کامل مخلوط کنید، مرغ را داخل کیسه فریز کرده و به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید.تخم مرغ ها را داخل ظرفی با چنگال هم بزنید و مخلوط نمایید.

آرد سوخاری و آرد سفید را هر کدام جداگانه در ظرفی بریزید.سینه طعم داده شده را اول داخل آرد سفید بغلتانید، بعد داخل تخم مرغ زده شده قرار دهید تا هر دو طرف آن آغشته به تخم مرغ شود. در آخر سینه مرغ را داخل آرد سوخاری بغلتانید.روغن را داخل ماهیتابه روی حرارت ملایم داغ کنید، مرغ را داخل روغن داغ قرار دهید. یک طرف که سرخ شد مرغ را زیر و رو کنید تا طرف دیگر نیز کامل سرخ شود.

سرخ کردن سیب زمینی رژیمی به روش رستورانی را در سایت فست فود میتوانید پیدا کنید.

مرغ سوخاری و سیب زمینی
مرغ سوخاری و سیب زمینی

Check Also

خوراک مرغ و بادام زمینی دلپذیر

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید برای فصل تابستان در منزل تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *