پیراشکی مرغ و پیازچه سالم

پیراشکی مرغ و پیازچه
پیراشکی مرغ و پیازچه

پیراشکی مرغ و پیازچه سالم یکی از خوشمزه ترین خوراک هایی است که میتوانید در منزل تهیه کنید در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این خوراک لذیذ را به شما آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی مرغ و پیازچه

  1. آرد سفید 2 پیمانه
  2. شیر 1/2 پیمانه
  3. خمیرمایه فوری 4 گرم
  4. تخم مرغ کوچک 1 عدد
  5. شکر 1/2 قاشق چایخوری
  6. روغن 1 قاشق غذاخوری
  7. نمک 1/4 قاشق چایخوری

 

برای مواد داخل پیراشکی

  1. تخم مرغ 4 عدد
  2. پیازچه 2 دسته
  3. شوید 1 دسته کوچک
  4. کره به مقدار لازم
  5. نمک و فلفل به مقدار لازم
  6. روغن به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه پیراشکی مرغ و پیازچه

برای تهیه خمیر پیراشکی شیر را کمی گرم نمایید به طوری که داغ نشود.شکر را رد شیر حل نمایید. خمیر مایع را به آن بیفزایید.1/2 پیمانه آرد را در یک کاسه بزرگ الک نموده و وسط آرد را خالی نمایید و شیر و خمیر مایه را داخل آن بریزید.روی ظرف را با پارچه تمیز بپوشانید و بگذارید 15 دقیقه در جای نسبتا گرمی بماند تا خمیر مایه عمل بیاید. تخم مرغ را شکسته و با کمی نمک بزنید. تخم مرغ زده شده را به مخلوط آرد اضافه کنید. سپس روغن را اضافه کنید. خمیر را ورز بدهید و به تدریج آرد اضافه کنید تا زمانی که دیگر به دست نچسبد. کف کاسه را کمی چرب کنید و خمیر را داخل آن بگذارید.از قبل تخم مرغ ها را آب پز کنید و بگذارید خنک شوند. سپس آنها را خرد یا رنده کنید.پیازچه و شوید را به خوبی بشویید.

پیازچه را خرد کنید. تابه را روی شعله بگذارید تا داغ شود. سپس یک قاشق کره کف آن بریزید و تابه را تکان دهید تا ذوب شود.پیازچه را داخل کره بریزید و 2-3 دقیقه تفت بدهید. در این مدت چند بار هم بزنید. پس از آن شوید خرد شده را اضافه کنید.بعد از این که شوید و پیازچه را یکی دو دقیقه دیگر تفت دادید، تخم مرغ آب پز خرد شده را اضافه کنید. نمک و فلفل بزنید و مواد را مخلوط کنید.خمیر را به تکه های کوچک تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل دایره کوچکی باز کنید.کمی از مواد تخم مرغ و پیازچه روی هر تکه خمیر بریزید و سپس خمیر را دور آن بپیچید.همه را به همین ترتیب شکل بدهید و کنار هم روی سینی یا تخته چوبی آردپاشی شده بچینید. (روی هم قرار ندهید)پیراشکی ها را در تابه با روغن داغ شده سرخ کنید تا دو طرف آنها طلایی رنگ شود.

 

 

پیراشکی مرغ و پیازچه
پیراشکی مرغ و پیازچه

 

 

Check Also

پیراشکی اسفناج لذیذ و دلچسب

اگر به دنبال یک غذای متفاوت و تهیه آن در نزل میباشید طرز تهیه پیراشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *