کباب سرداشی مخصوص همدان

کباب سرداشی مخصوصیکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنی و بسیار محبوب است کباب ها هستند .در ادامه مطلب زیر با طرز تهیه کباب سرداشی مخصوص همدان شما را آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه کباب سرداشی مخصوص

  1. گوشت گوسفندی 400 گرم
  2. پیاز 3 عدد
  3. سیب‌زمینی 2 عدد
  4. گوجه‌فرنگی 1 عدد
  5. نمک و فلفل به میزان لازم

 

 

طرز تهیه کباب سرداشی مخصوص

سیب‌زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید. سپس پیاز و سیب‌زمینی را رنده کنید و آب آن‌ها را بگیرید.گوشت را داخل چرخ گوشت بریزید و با سیب‌زمینی و پیاز رنده شده چرخ کنید. نمک، فلفل، و سایر ادویه‌هایی که تمایل دارید را به مخلوط چرخ شده اضافه کنید و آنقدر ورز دهید که چسبندگی خود را تا حد خوبی از دست بدهد.

سینی فر یا کف تابه خود را با مقداری کره چرب کنید. مخلوط گوشت، سیب‌زمینی، و پیاز را روی سطح آن پخش کنید. در صورتی که چربی گوشتی که استفاده کرده‌اید کم است، در این مرحله مقداری روغن اضافه کنید. یک سیب‌زمینی و یک گوجه‌فرنگی را ورقه ورقه کنید. ورقه‌های سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی را روی سطح مخلوط گوشت بچینید. در این مرحله می‌توانید انواع فلفل دلمه و فلفل تند را هم قطعه قطعه کنید و کنار گوشت قرار دهید.

فر را در دمای 140 درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی یا ماهیتابه را داخل آن قرار دهید. مخلوط کباب سرداشی باید بین 1 الی 2 ساعت داخل فر قرار بگیرد تا خوب مغزپخت شود و ورقه‌های سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی هم برشته شوند. کباب سرداشی همدانی شما آماده است. کباب سرداشی را با نان تازه یا برنج در کنار ماست و سبزیجات تازه سرو کنید. نوش جان!

Check Also

جوجه کباب عربی مخصوص دورهمی

یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترن غذاهایی که میتوانید برای خانواده خود تهیه کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *