دونات سیب خانگی را در منزل تهیه کنید

دونات سیب خانگی
دونات سیب خانگی

دونات ها یکی از پر طرفدارترین شیرینی ها میباشند. امروز قصد داریم طرز تهیه دونات سیب خانگی را به شما آموزش دهیم. این دونات ها را براحتی میتوانید در منزل برای کودکان خود تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه دونات سیب خانگی

  1. 1 فنجان شیر
  2. 1/4 قطعه جوانه گندم
  3. 3/4 فنجان آرد
  4. 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  5. 1 سیب رنده شده
  6. 1 عدد تخم مرغ بزرگ
  7. 2 و1/2 قاشق چای خوری دارچین
  8. 1 قاشق چای خوری نمک
  9. 1 قاشق چای خوری زنجبیل
  10. 1 قاشق غذاخوری مخمر
  11. کره ذوب شده
  12. شکر و دارچین برای تزیین

 

 

طرز تهیه دونات سیب خانگی

همه مواد را به جز قند و دارچین و کره را با هم مخلوط کنید.و خمیر را در دستگاه همزن خمیر بریزید تا خمیر را مخلوط کند.هنگامی که خمیر را زدید خمیر را از دستگاه جدا کنید و به 14 قطعه تقسیم کنید.روی ورقه پخت گذاشته و به مدت 30 دقیقه بگذارید تا در فر پخته شود.بعد از پخت در فر آن ها را بیرون بیاورید و فورا روی آنها را شکر و دارچین بپاشید و میل کنید.

 

درباره دارچین

این ادویه چون طبع بسیار گرمی دارد بسیار نیرودهنده و قابض است، ضعف کمر و پاها را از بین می برد، کلیه و کبد را گرم می کند، اثر خوبی در گردش خون دارد و خون را به ارگان های سطحی بدن می رساند، نفس را باز و بوی دهان را مطبوع می کند و نشاط آور قلب است.
دارچین اثر آرام کننده و شاد کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام بخش بهتر است و به آن والیوم گیاهی می گویند. این گیاه با تقویت سیستم ایمنی بدن از بروز عفونت ها جلوگیری کرده و همچون آنتی بیوتیک و پنی سیلین عمل می کند و چون ضدالتهاب است بهترین دارو برای مبتلایان به دردهای عضلانی و مفاصل است.

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک چهارم قاشق چایخوری دارچین سوخت و ساز بدن را بالا می برد و در نتیجه می تواند چربی و کالری های مازاد را بسوزاند. در واقع وقتی سوخت و ساز بالا رود بدن انرژی خود را از تجزیه چربی ها تامین می کند، اما اگر سوخت و ساز پایین باشد کالری و اضافه وزنی هم از دست نمی رود.

Check Also

دونات خامه ای بی نظیر و دلچسب

اگر میخواهید یک شیرینی دلچسب را به شما آموزش دهیم با ما با تهبه دونات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *