پیراشکی شویدی غذای باکلاس

پیراشکی شویدی
پیراشکی شویدی

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی را که میتوانید در منزل تهیه کنید پیراشکی هاست. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پیراشکی شویدی غذای با کلاس را به شما عزیزان آموزش میدهیم.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی شویدی

  1. آرد الک شده 4.5 پیمانه
  2. تخم مرغ 2 عدد
  3. شیر ولرم 1 پیمانه
  4. پودر خمیر ترش 1 قاشق چایخوری
  5. شکر 1 قاشق چایخوری
  6. نمک 2 قاشق چایخوری
  7. روغن مایع یک دوم پیمانه + به میزان لازم
  8. شوید خشک شده 3 قاشق سوپخوری
  9. کنجد به میزان لازم
  10. پیاز نگینی خردشده 1 عدد
  11. فیله مرغ خردشده 5 عدد
  12. پنیر موتزارلا ورقه ای 100 گرم
  13. قارچ خردشده 250 گرم
  14. سس قرمز 2 قاشق سوپخوری
  15. فلفل دلمه ای قرمز خلالی خردشده یک دوم عدد
  16. فلفل 1قاشق چایخوری
  17. زردچوبه یک دوم قاشق چایخوری
  18. پودر سیر 1 قاشق چایخوری
  19. پودر کاری 1 قاشق چایخوری

 

 

طرز تهیه پیراشکی شویدی

یک تخم مرغ را رد کاسه ای بریزید و با یک چنگال آن را هم بزنید تا تخم مرغ با هم مخلوط شوند.شیر ولرم را به ان اضافه کنید و باز هم بزنید.پودر خمیر ترش و 1/2 پیمانه آب ولرم و شکر را داخل یک کاسه ریخته و با یکدیگر مخلوط نمایید و ده دقیقه در یک محیط گرم بگذارید تا استراحت کنند. بعد از استراحت آن را به مخلوط شیر اضافه کنید و با یک همزن ان را هم بزنید.آرد و یک قاشق چایخوری نمک را با یکدذیگر مخلوط کنید و 1/2 آن را به مخلوط شیر اضافه نمایید و 1/2 پیمانه روغن مایع را ریخته و باقیمانده مخلوط را به آرد بیفزایید تا مواد جمع شده و حالت چسبندگی نداشته باشد.شوید را به خمیر اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه آن را ورز دهید. بعد خمیر را جمع کرده و درون ظرف پلاستیکی دردار چرب شده با 1 قاشق سوپخوری روغن مایع قرار داده و به مدت 45 دقیقه استراحت دهید.

 

طرز تهیه مواد درونی پیراشکی

مقداری روغن درون تابه ای گرم کرده، بعد پیاز را درون آن تفت دهید تا سبک شود. سپس فیلم مرغ، بقیه نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر، پودر کاری و قارچ را به آن اضافه کرده و تفت دهید. بعد آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی خنک شود.با استفاده از وردنه ای خمیر را روی سطح صافی به قطره 0.5 سانتی متر باز کنید و با کاتر (یا لیوان) برش بزنید، بعد به وسیله قاشقی مقداری از مواد درونی آماده شده را روی آن بگذارید.

سپس روی آن مقداری سس قرمز، یک تکه فلفل دلمه ای و یک ورقه پنیر موتزارلا قرار دهید. بعد دو طرف خمیر را به هم رسانده، با دست مرطوب دو طرف را به هم بچسبانید و با استفاده از چنگالی سر آن شیار ایجاد کنید (این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود).برش های خمیر را با فاصله داخل سینی فر که از قبل با مقداری روغن مایع چرب و کاغذ روغنی انداخته شده، قرار دهید. بعد با استفاده از قلم مویی 1 عدد تخم مرغ (زده شده) روی آن مالیده و کنجد بپاشید.سینی را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 25 دقیقه قرار دهید تا بپزد.

 

پیراشکی شویدی
پیراشکی شویدی

Check Also

پیراشکی اسفناج لذیذ و دلچسب

اگر به دنبال یک غذای متفاوت و تهیه آن در نزل میباشید طرز تهیه پیراشکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *