کوفته قلقلی مرغ پنیری یک غذای بی نظیر

کوفته قلقلی مرغ پنیری
کوفته قلقلی مرغ پنیری

همه شما بانوان گرامی قلقلی را اکثرا با گوشت درست میکنید.در این سایت ما میخواهیم طرز تهیه کوفته قلقلی مرغ پنیری را به شما آموزش دهیم. این کوفته ها بسیار راحت و آسان تهیه میشود و نسبت به گوشت ارزانتر میتوانید آنها را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه کوفته قلقلی مرغ پنیری

  1. 300گرم سینه مرغ
  2. 2 تخم مرغ زده شده
  3. 1/4فنجان پنیر خامه ای
  4. 1/4فنجان پنیر پارمسان
  5. قاشق غذاخوری خرده نان خشک
  6. 1قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده
  7. 1قاشق غذاخوری پودر سیر
  8. 1/1قاشق غذا خوری روغن نباتی
  9. 1قاشق چای خوری نمک
  10. 1قاشق چای خوری فلفل سیاه

 

طرز تهیه کوفته قلقلی مرغ پنیری

فر را روی 450 درجه فارنهایت تنظیم کنید.سینه مرغ را چرخ کنید.در یک کاسه بزرگ تخم مرغ و پنیر خامه ای و خرده نان و فلفل قرمز و پودر سیر و روغن گیاهی و نمک و فلفل را با هم ترکیب کنید.مواد را خوب با هم مخلوط کرده و ورز دهید.داخل یک قابلمه را روغن بریزید و قلقلی ها را در روغن سرخ کنید.این قلقلی ها را میتوانید با بادمجان و گوجه سرخ کرده میل کنید.هم چنین میتوانید این قلقلی را در کلم پلو ریخته و میل کنید.میتوانید به جای خرده نان از آرد نیز در این کوفته استفاده کنید. این کوفته یکی از خوشمزه ترین کوفته ها برای همه سلیقه ها میباشد و هم چنین چون از کوفته گوشت نیز ارزانتر است طرفدار بیشتری دارد.میتواینداز گوشت هایی مثل گوشت اطراف استخوان ران نیز استفاده کنید.

 

درباره روغن

مصرف روغن به صورت فراوان اگرچه خطر اضافه وزن و بیماری های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان ها را افزایش می دهد اما وجود مقادیر کافی از آنها در رژیم غذایی برای بدن ضروری است. روغن های گیاهی مایع، به دلیل دارا بودن مقادیر کافی اسیدهای چرب غیراشباع و نداشتن کلسترول، مناسب تر از روغن های جامد هستند.البته نباید فراموش کرد روغن های نباتی ابتدا مایع هستند و در کارخانه های تولید روغن برای بالا بردن مقاومت آنها را هیدروژنه می نمایند. در این فرایند اسیدهای چرب روغن اشباع شده و به همین دلیل به این روغن ها اشباع شده می گویند. روغن های جامد، مدت بیشتری قابل نگهداری هستند

 

Check Also

کوفته کدو سبز ویژه با طعم عالی

اگر میخواهید برای اهل منزل یک کوفته خوشمزه تهیه کنید کوفته کدو سبز ویژه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *