مربای شیر خوشمزه برای صبحانه

مربای شیر خوشمزه
مربای شیر خوشمزه

یکی از مهم ترین صبحانه هایی که میتوانید رد منزل تهیه کنید مربای شیر خوشمزه است. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این مربای عالی را به شما بانوان گرامی آموزش میدهیم.با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربای شیر خوشمزه

  1. شير پرچرب (شير پاستوريزه نباشد بهتر است) ٢/٥ ليتر
  2. شكر ٤٠٠ گرم
  3. شيره انگور ١ ليوان
  4. ليمو ١ عدد

 

طرز تهیه مربای شیر مخصوص

شیر و شکر را با هم مخلوط نمایید و بگذارید روی گاز تا بجوشد سپس شیره انگور را به آن اضافه نمایید و آب لیمو را نیز اضافه نمایید و بگذارید تا قوام اید.اگر میخواهید تا شیرینی آن اضافه نمایید یک مقدار دیگر شیره به آن اضافه نمایید.حتما این مربا را برای اهل منزل تهیه کنید چون بسیار خوشمزه است.

 

درباره شیره انگور

شیره انگور سرشار از خواصی است که در فصل پاییز نباید از خوردن آن غافل شد. شیره که از انگور گرفته می شود، دارای قند بالایی بوده و بسیار مقوی و مغذی است، ضد نفخ است و در تقویت بنیه بدن تاثیر زیادی دارد، انرژی زا و خون ساز هم است.در منابع طب سنتی ایرانی، شیره انگور را دبس یا دوشاب می نامند. طبیعت این خوراکی، گرم و تر است و بیشتر افراد می توانند از آن استفاده کنند. همچنین بعضی افراد با شیره شربت درست می کنند که روش بسیار خوبی است و طبع شربت نیز گرم است.

شیره نیز همانند خود انگور دارای مقادیری از ویتامین آ، ب و ث است و مصرف آن نیازهای بدن را به این ویتامین ها تأمین می کند.یکی از بهترین زمان های استفاده از شیره انگور فصول سرد سال است و به دلیل خواص مفیدی که این ماده ی غذایی در درمان و تسکین بیماری های فصل سرما دارد، بهتر است جایی برای آن در برنامه ی غذایی تان باز کنید.

Check Also

مربای پرتقال مخصوص صبحانه

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای صبحانه تهیه کنید مربای پرتقال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *