کتلت سبزیجات هندی ویژه

کتلت سبزیجات هندی
کتلت سبزیجات هندی

یکی از خوشمزه ترین خوراک ها را میتوان در غذاهای هندی جستجو کرد.امروز میخواهیم طرز تهیه کتلت سبزیجات هندی را به شما عزیزان آموزش دهیم.در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذا را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه کتلت سبزیجات هندی

  1. ۲ پیمانه اسفناجعدد سیب زمینی
  2. 2متوسط پخته شده
  3. ¾ پیمانه نخود سبز تازه
  4. 1عدد فلفل سبز تند خرد شده
  5. ½ قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده یا رنده شده
  6. 2قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده
  7. اندکی زردچوبه
  8. اندکی پودر هل
  9. ¼ قاشق چای خوری ادویه مخلوط
  10. ¾ قاشق چای خوری پودر انبه
  11. 2و ½ قاشق غذاخوری آرد نخودچی (یا پودر سوخاری، یا آرد ذرت یا آرد جو)
  12. 3قاشق غذاخوری پودر سوخاری
  13. نمک به مقدار کافی

 

 

طرز تهیه کتلت سبزیجات هندی

در ابتدای کار سیب زمینی را داخل آب نمک بزنید .اگر نخود ها تازه میباشند آنها را کمی بجوشانید تا نرم شوند.اسفناج ها را داخل آب بریزید و به مدت 2 تا 3 دقیقه بگذارید تا بجوشد.سپس آن را آبکش نمایید و بگذارید در آب سرد دوباره آن را آبکش نمایید.اسفناج ها را خرد نمایید.یک قاشق چایخوری روغن داخل ماهیتابه ریخته و اسفناج ها و نخود و نمک را داخل ماهیتابه بریزید.مواد را داخل روغن ریخته و هم بزنید تا آب آنها کشیده شود و خشک گردد.سپس گشنیز و زردچوبه و را به آن اضافه نمایید و هم زرده و بگذارید تا موادتان سرد گردد.فلفل سبز تند و زنجبیل را داخل میکسر بریزید و مخلوط کنید و اسفناج و نخود را اضافه کرده و مخلوط کنید.سیب زمینی های پخته رو رنده کنید و سبزیجات آسیاب شده، پودر هل، ادویه، پودر انبه، آرد نخودچی، آرد سوخاری و نمک رو به سیب زمینی ها اضافه کنید.همه مواد رو خوب هم بزنید و بچشید.

اگر احساس کردید نمک یا پودر انبه بیشتری می خواد اضافه کنید. اگر هم احساس کردید مواد کمی شل هست آرد سوخاری اضافه کنید.کف دست ها رو چرب کنید و مواد رو به ۸ قسمت مساوی تقسیم کنید. هر کدوم از اون ها رو گرد کنید و با کف هر دو دست پرس کنید تا مثل تصویر صاف بشه.1 الی ۲ قاشق چای خوری روغن داخل تاوه نچسب بریزید. وقتی روغن داغ شد دو تا از کتلت ها رو توی تاوه بزارید و بزارید سرخ بشه تا کمی زیر کتلت ها قهوه ای رنگ بشه. این کار به مدت ۲ الی ۳ دقیقه طول میکشه.دوباره کتلت ها رو برگردونید و بزارید طرف دیگه شون هم سرخ و مایل به قهوه ای رنگ بشه.کتلت ها رو به بشقاب انتقال بدید و با سس کچاپ میل کنید.

Check Also

کوکو جعفری بی نظیر و عالی

یکی از غذاهای پرطرفداری که در منزل میتوانید تهیه کنید انواع کوکوهاست.امروز میخواهیم طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *