کتلت نخود و هویج استثنایی

کتلت نخود و هویج
کتلت نخود و هویج

یکی از خوشمزه ترین غذاهایی که میتوانید در منزل برای اهل خانه تهیه کنید کتلت هاست. در ادامه مطلب زیر قصد داریم طرز تهیه کتلت نخود و هویج استثنایی را به شما عزیزان آموزش دهیم.امیدوارم از تهیه آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کتلت نخود و هویج

  1. هویج خرد کرده و پخته یک و نیم پیمانه
  2. نخود فرنگی پخته 1 پیمانه
  3. ذرت پخته یک دوم پیمانه
  4. نمک و فلفل به میزان لازم
  5. تخم مرغ همزده 3-4 عدد
  6. روغن سه چهارم پیمانه

 

 

طرز تهیه کتلت نخود و هویج

مواد را در یک ظرف مناسب بریزید و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و به آرامی مواد را مخلوط نمایید.روغن را در یک ماهیتابه ریخته و روی اجاق قرار دهید تا داغ گردد.مایه ای را که درست کرده اید را بردارید و درون ماهیتابه بریزید . خوب سرخ نمایید.

درباره نخود فرنگی

نخود‌فرنگی حاوی موادی است که برای سلامت استخوان مناسب می‌باشند. آنها منبعی غنی از ویتامین K1، فولیک‌اسید و ویتامین B6 هستند.نخود فرنگی در همه انواع آن طعمی بسیار خوشمزه دارد و از نظر سلامتی مغذی می‌باشد. فصل کاشت نخود فرنگی از بهار تا اوایل پاییز است.نخود فرنگی، گیاهی است که میوه آنها غلاف مانند است و دانه‌های گوشتی که ما آنها را بعنوان نخود می‌شناسیم در آن وجود دارد. نخود از محدود حبوباتی است که هم بصورت پخته و هم خام،‌جزء سبزیجات تازه محسوب می‌گردد. اگرچه، ‌تنها 5 درصد از نخود بصورت خام فروخته می‌شوند، باقی آنها یخ‌زده و یا کنسرو شده است. نخود یخ‌زده به این دلیل که طعم خود را حفظ کرده‌اند و سدیم کمتری دارند، ترجیح داده می‌شوند.

نخود‌فرنگی حاوی موادی است که برای سلامت استخوان مناسب می‌باشند. آنها منبعی غنی از ویتامین K1 هستند که استئوکلسین(Osteocalcin) که اصلیترین پروتئین در استخوان است را فعال می‌سازد. استئوکلسین مولکولهای کلسیم درون استخوان را جذب می‌نماید. بنابراین بدون ویتامین K1 به اندازه کافی،‌ میزان استئوکلسین کافی نمی‌باشد و معدنی‌شدن استخوان صورت نمی‌گیرد.

 

Check Also

کوکو جعفری بی نظیر و عالی

یکی از غذاهای پرطرفداری که در منزل میتوانید تهیه کنید انواع کوکوهاست.امروز میخواهیم طرز تهیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *