پیتزا مرغ و کرفس فوق العاده

پیتزا مرغ و کرفس
پیتزا مرغ و کرفس

یکی از مهم ترین غذاهایی که میتوانید در منزل تهیه کنید پیتزا است که بادی سالم تهیه شود. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه پیتزا مرغ و کرفس را به شما بانوان گراتمی و عزیز آموزش میدهیم.تهیه این غذا را به شما توصیه میکنیم.

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و کرفس

یک فنجان سینه مرغ پخته شده ، تکه تکه شده
سه قاشق غذاخوری سس
نصف فنجان سس قرمز
120 گرم پنیر پیتزا رنده شده
یک ساقه کرفس ، نازک خرد شده
یک فنجان پنیر موتزارلا خرد شده

 

 

طرز تهیه پیتزا مرغ و کرفس

دمای فر را روی 225 درجه سانتی گراد تنظیم نمایید.فویل آلومینیومی را آماده نمایید.خمیر پیتزا را داخل فویل قرار دهید.تکه های گوشت مرغ و سه قاشق سس را با هم مخلوط نمایید و روی خمیر پیتزا پخش کنید.سس قرمز را روی خکیر پیتزا پخش کنید و پنیر پیتزا را روی ان بپاشید سپس روی ان را کرفس بریزید و پنیر موتزارلا را روی تمامی مواد بریزید و داخل فر بریزید و  12 دقیقه زمان می‌دهیم تا پنیر کاملا ذوب شود و مواد پخته شوند و از فر خارج کرده و 5 دقیقه اجازه می‌دهیم تا خنک شود و سپس برش می‌دهیم.به سلیقه خودتان این پیتزا را تزئین کنید و از آن لذت ببرید.

درباره کرفس

خوردن کرفس شما را از دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم نجات می دهد.پیشینیان کشورمان در گذشته به کرفس، اسامی دیگری نسبت می دادند و این گیاه به کرسب یا کرفش معروف بود اما با گذشت زمان این اسامی تغییر یافته و این روزها همگی آن را با نام کرفس می شناسیم. کرفس انواع متفاوتی مثل ریشه ای، برگی، دمبرگی، آبی و کرفس مشک دارد.

کرفس گیاهی از خانواده ی چتریان است و در سراسر جهان می روید. کرفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین های A و K، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند.کرفس چربی اشباع شده وکلسترول بسیار پایینی دارد. این گیاه را می توان تا هفت هفته در دمای 0 تا 2 درجه ی سانتی گراد نگه داشت؛ گیاه در این شرایط خواص غذایی خود را حفظ می کند.

Check Also

پیتزا با گوشت و بادمجان با طعم جالب

پیتزا از جمله فست فودهایی است که همه دوست دارند. امروز میخواهیم طرز تهیه پیتزا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *