پیراشکی اسفناج لذیذ و دلچسب

پیراشکی اسفناج لذیذ
پیراشکی اسفناج لذیذ

اگر به دنبال یک غذای متفاوت و تهیه آن در نزل میباشید طرز تهیه پیراشکی اسفناج لذیذ را به شما پیشنهاد میکنیم. در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این پیراشکی ساده را به شما آموزش داده ایم.

مواد لازم برای تهیه پیراشکی اسفناج لذیذ

  1. آرد ۵۰۰ گرم
  2. نمک یک قاشق مربا خوری
  3. بیکینگ پودر یک قاشق چای خوری
  4. روغن به میزان لازم برای سرخ کردن
  5. اسفناج یک کیلو گرم
  6. آب یک پیمانه
  7. گشنیز۲۰۰ گرم
  8. پیاز داغ ۲ قاشق غذاخوری
  9. روغن مایع یک پیمانه

 

 

طرز تهیه پیراشکی اسفناج لذیذ

در ابتدای کار آرد و آب را با یکدیگر مخلوز نمایید .روغن مایع را به آن بیفزایید .بیکینگ پودر و نمک را به خمیر خود بیفزایید خمیر را خوب ورز داده تا خمیرتان به دست نچسبد خمیر را به شکل استوانه ای دربیاورید و به 6 قسمت تقسیم نمایید و هر استوانه را به صورت دایره ای پهن نمایید.اسفناج را بخار پز نمایید و بگذارید تا آب آن گرفته شود.سپس ادویه دلخواه خود را به اسفناج بخار پز شده اضافه کنید. میزان تندی آن را متناسب با ذائقه خود تنظیم کنید. پیازهایی را که از قبل سرخ کرده اید و به شکل طلایی در آوردید، به آن اضافه کنید. نصف هر قسمت از خمیر را با این مخلوط پر کنید و روی آن نیز مقداری گشنیز قرار دهید.

با نیمه دیگر خمیر پیراشکی روی مواد را بپوشانید. روغن را در داخل ماهیتابه بریزید. بعد از اینکه روغن داغ و گرم شد، خمیرهایی پر شده را به ترتیب به شکلی که در روغن غوطه ور شوند، سرخ کنید. در ادامه بعد از سرخ شدن پیراشکی ها، آن ها را در سبدی قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.  اگر شما مهارت لازم برای تهیه خمیر پیراشکی را در منزل ندارید، می توانید از خمیرهای آماده بازار در دستور پخت پیراشکی اسفناج استفاده کنید. معمولا این نوع پخت و پزها روغن زیادی در حین سرخ کردن به خود جذب می کنند. بنابراین بهتر است بعد از سرخ شدن بر روی سبد یا دستمال تمیزی روغن اضافی آن پس داده شود.

 

Check Also

دونات خامه ای بی نظیر و دلچسب

اگر میخواهید یک شیرینی دلچسب را به شما آموزش دهیم با ما با تهبه دونات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *